CRIMĂ CU PISTOL ȘI BILE
de Horia Gârbea
regia: Emanuel Petran
Data premierei: vineri, 17 decembrie 2021

Nu e ușor să fii regizor, să ai în față un text și atâtea posibilități de viabilitate scenică. Ai acolo didascaliile autorului, însă poți urma căi diverse, chiar provocatoare. Oare nu trebuie să adopți o regie care să nu trădeze autorul? Îl poți surprinde plăcut, însă cu soluții care să se nască din însuși aluatul textului. Așa a procedat Emanuel Petran, regizând piesa Crimă cu pistol și bile de Horia Gârbea,atunci când a adus pe scenă sicriul, în care se lăfăia Vicu Mugurel zis Pastramă. (...) O regie tonică, simplă, nesofisticată. Dacă în scenariu victima „poate fi doar personaj filmat" sau „rol mut", aici umorul prodigios provine de la necumințenia mortului din sicriu, care vorbește rar, dar bine, cu aplomb impudic. Actorul Cristian Rigman (victima) realizează un rol memorabil, pitoresc, hâtru, clovnesc, scos dintr-un realism magic detensionat. Dan Chiorean (învinuitul) electrizează scena, strunind contorsiunile personajului omniprezent. Desigur, marea revelație rămâne Irina Wintze, care joacă toate rolurile feminine: polițista, procuroarea, avocata, soția învinuitului, soția victimei, soacra victimei, mama învinuitului, soacra învinuitului, judecătoarele 1, 2, 3. Incredibil, nu? Știam că Irina e o actriță de excepție, dar acum ce să mai spunem după acest maraton de interpretare? Mai sunt adjective pentru a sublinia multitudinea nuanțelor de joc? În fiecare personaj ea e cu totul altfel, nu transpare vreo umbră din rolul anterior. Îmi permit să spun magie. (...) Un spectacol suculent, cu impact imediat, într-o relaționare magnetică cu spectatorii, emblematic pentru o societate care bate adesea pasul pe loc.

Alexandru Jurcan, Sicriul și pistolulîn revista Neuma, nr.1-2/2022

TREI SURORI
de A.P. Cehov
regia: Răzvan Mureșan
Data premierei: vineri, 24 septembrie 2021

Spectacolul lui Răzvan Mureșan e profund novator, poate prea novator. Inovațiile lui ajung până la universul IT, afișat nonșalant în structurile spectacolului. Rezoluțiile sunt motivate din perspectiva situării personajelor în zona unui bovarism generic. Prinse în chingile unor realități nedorite, ele caută în mod susținut să evadeze cu orice chip din mediul provincial anost și manipularea smartphone-lor la îndemână devine dependență și boală curentă. (...) Cehov adus în era digitală face furori pe scena Naționalului clujean.

Adrian Țion, Cehov în era digitală,

în ziarul Făclia, 2 oct. 2022