INIMĂ ȘI ALTE PREPARATE DIN CARNE
de Dan Coman
Regie, video și univers sonor: Radu Afrim
Tuesday, February 21 2023

★★★★★ "INIMĂ ȘI ALTE PREPARATE DIN CARNE" este un spectacol precum o poveste de iubire: cu entuziasme candide, cu jocuri scornite de inteligenţa unor copii poznaşi, cu umor cinic, cu autoironie dulce-amară, cu trădări, cu tăceri care îşi strigă neputinţa, cu crize, cu depresii, cu angoase, cu amintiri păstrate în imagini perfecte, cu accidente grave care mutilează suflete involuntar şi o fericire blândă care oblojeşte preparatele din carne.
Alina Epîngeac

★★★★★ "Timpurile pandemice sînt, la Coman și Afrim, nu o cauză, ci un turnesol, un potențator al crizelor personale, generator de gesturi și soluții contextuale – sînt legături mincinoase cărora pandemia le accelerează disoluția.
La Afrim și Coman, pandemia e o criză socială, cu efecte individuale de nebănuit, o criză de cuplu și de familie, în care dorința de a supraviețui, impulsul vital al sexualității și al nevoii de iubire se luptă cu noul, necunoscutul, distanțele, singurătatea, abandonul voluntar sau involuntar."
Iulia Popovici, Observator cultural

★★★★★ "INIMĂ ȘI ALTE PREPARATE DIN CARNE va intra în istoria teatrului autohton ca o filă inconfundabilă din universurile scenice, vizuale și muzicale închipuite de Radu Afrim. Oglindește – vai, cum mai oglindește! – derivele noastre din vremea molimei. Ne face cu ochiul, referențial și ironic: „Între noi totul e bine”. E bine pe dracu!
Radu Afrim a profitat de izolare pentru a imagina un spectacol rotund, creativ și usturător până la lacrimi, în tușe groase și fine, în culori violente și pastelate, senzual și sarcastic, care pune în ramă excelentele texte ale lui Dan Coman, rezultând un tablou obsedant.
INIMĂ ȘI ALTE PREPARATE DIN CARNE e cea mai bună cronică a pandemiei. E completă. Și încep să cred că Radu Afrim e cel mai bun cronicar de eveniment pe care-l știu."
Horia Ghibuțiu, Blog de ziarist

★★★★★ "Deși videourile care acompaniază spectacolul sînt remarcabile prin frumusețea poetică a imaginilor, spectacolul trăiește deplin din poveștile pe care le spune și prin jocul, de echipă și individual, al performerilor."
Iulia Popovici, Observator cultural

KISS ME
by Vlad Zografi
director: Emanuel Petran
Opening date: Friday, September 9 2022

Emanuel Petran finds an unpredictable solution for this monologue. He designs a tessellated profile for his character, multiplying his characteristics, which range from honesty to rebellion, from simplicity to the complexity of contradictory moods, from seething anger to a hurt ego, the need to communicate with other people and an obsession with being a part of the world order. This is a tragic character, embittered by frustration, who is still awaiting the harmony he was unjustly denied. The actor develops these traits with empathy, drawing on his expertise. The director proves his maturity and resourcefulness, exploring a dramatic theme in line with his artistic temperament.
Adrian Țion, Explorare regizorală subiectivă în monodrama Sărută-mă (A Director’s Subjective Explorations in the Monodrama Kiss me),
In the newspaper Făclia, Wednesday, September 14th 2022

THE BITTER TEARS OF PETRA VON KANT
by Rainer Werner Fassbinder
director: Eugen Jebeleanu
Opening date: Saturday, July 9 2022

În centrul acțiunii se află povestea de dragoste dintre două femei, una la început de carieră, iar cealaltă bine cunoscută în industria modei, dar aceasta rămâne un „non-subiect”, așa cum o numește Eugen Jebeleanu. Relația nu devine un ecou vizavi de cum este privită comunitatea LGBTQ+, nu detaliază aspectul problematic care ar putea fi dezbătut și nici nu o expune ca manifest. Deși accentul este pus pe povestea lor de dragoste dintre Petra și Karin, ea acționează mai degrabă ca liant între alte teme mult mai profunde. Una dintre ele este discuția despre asumare și descoperirea propriei identități sexuale, care poate să se producă la orice vârstă (așa cum se întâmplă în cazul Petrei, în jurul vârstei de patruzeci de ani). Nu în ultimul rând, piesa explorează și condiția artistului, chiar dacă în acest caz nu vorbim despre teatru, ci despre o creatoare de modă. (...) Spectacolul e plurivalent, propune mai multe interpretări, rămâne controversat și lasă spectatorul să plece cu multe teme de gândire.
în revista Echinox, 28 iulie 2022

Ramona Dumitrean (Petra) convinge în partea a doua a spectacolului, după câteva tatonări nereușite la început. Se dezlănțuie, e credibilă, tumultuoasă și deșirantă. Sânziana Tarța (Karin) e angelică, volubilă, magnetică. Excelentă scena de la început, când începe freamătul epidermelor, într-o provocare coregrafică electrizantă. În rolul mamei, Miriam Cuibus e explozivă, cu nuanțe de umor rafinat. Angelica Nicoară (Marlene) e incandescentă într-un rol mut, care o scoate mereu în evidență. Elena Ivanca (Sidonie) devine o apariție elegantă, ponderată, șarmantă. Diana Buluga (fiica) convinge în relaționarea finală cu celelalte personaje, cu aceeași apetență actoricească pe care o remarcăm mereu.

Alexandru Jurcan, Fassbinder și Eugen Jebeleanu,

în revista Tribuna nr.479, 16-31 aug. 2022

Spectacolul care a încheiat „Întîlnirile“ și care ne-a lăsat să plecăm cu imagini de o mare frumusețe și forță a fost Lacrimile amare ale Petrei Kant, după Rainer Werner Fassbinder, în regia lui Eugen Jebeleanu. (...)  Jebeleanu nu alege întîmplător acest text, o poveste de dominație și iubire, o relație homosexuală, și merge mai departe de atît. Intervine aici o întrebare constantă la tînărul regizor despre rolul artistului în general, despre cum se raportează la un personaj, cîtă distanță mai rămăne între actor și realitatea personajului.

Mirella Patureau, Nopți și zile de teatru la Cluj – din nou împreună,

în Observator cultural nr.1130 (870) 12-18 oct.2022