Noutăţi

 Arhivă de afişe

Galerie foto

Galerie video


La invitaţia teatrelor Fondazione Teatro della Toscana Florenţa şi a Emilia Romagna Teatro Fondazione Modena, Teatrul Naţional Cluj-Napoca va prezenta spectacolul LIVADA DE VIŞINI de A.P. Cehov, regia Roberto Bacci, în cele două oraşe din Italia, în perioada 23-28 februarie 2015.

 

Reprezentaţiile vor avea loc după următorul program:

 

23 februarie, ora 20:45, la Teatro della Pergola, Florenţa

24 februarie, ora 20:45, la Teatro della Pergola, Florenţa

27 februarie, ora 20:00, la Teatro Storchi, Modena

28 februarie, ora 15:30, la Teatro Storchi, Modena 

O simfonie în alb ar putea fi numită pe scurt această livadă, întrucât spectacolul e inundat într-o mare de alb: alb-transparente sunt perdelele, care creează spaţii de joc, albe sunt petalele florilor scuturate ale livezii de vişini, împrăştiate atât pe scenă cât şi pe puntea ce pătrunde în sală, pe culoarul central. Albe sunt şi scaunele pe care spectatorii se află aşezaţi, fiind făcuţi părtaşi ai sfâşierii sufleteşti a personajelor cehoviene. Pata de culoare întunecată este Lopahin, omul materiei, trăind cu o jumătate din sine în lumea oamenilor practici, îmbogăţiţi, şi cu cealaltă, în lumea livezii, a frumosului gratuit. Livada reprezintă melancolia, trecutul, liniştea lumii tradiţionale, o anumită acalmie, armonia dintre om şi natură, pentru care e străină şi stranie în acelaşi timp atitudinea modernă, de comerciant, a lui Lopahin. Livada aparţine trecutului pierdut; este livada morţilor. Această livadă reverberează sunete, zgomote, nostalgii şi deziluzii care ne vorbesc şi nouă astăzi, mai mult decât oricând.


18.02.2016
Premiera spectacolului MOARTE ȘI REÎNCARNARE ÎNTR-UN COWBOY de Rodrigo García


Teatrul Naţional Cluj-Napoca va prezenta premiera spectacolului Moarte şi reîncarnare într-un cowboy de Rodrigo García, traducere de Luminița Voina-Răuț, vineri, 19 februarie 2016, în Studioul „Euphorion“. Regia şi scenografia îi aparţin lui Andrei Măjeri, iar pregătirea muzicală a fost asigurată de Katalin Incze. Distribuţia: Elena Ivanca, Romina Merei, Sânziana Tarţa, Irina Wintze.


„Montat într-o cheie de thriller country, spectacolul Moarte și reîncarnare într-un cowboy, poate cel mai puternic și controversat text al lui Rodrigo García, ne dezvăluie infernurile cotidiene, exploatând la maximum grimasele râsului. Unica voce sugerată de dramaturg a fost fragmentată regizoral și adaptată unor femei contemporane, exemple vii ale sindromului wonder woman. Cele patru actrițe ne aruncă în față furios, dar lucid, degradarea umană, râsul visceral și dragostea imposibil de recuperat, polifonia lor devenind o destăinuire delirantă, un puzzle post-absurd. Această insulă plutitoare, realitatea pâlpâitoare în care am tradus scenic textul extrem-contemporan al lui Rodrigo García, este acompaniată de hituri ale muzicii country, rămășițele unei epoci aflate la apus.
 

Jocul este unul voit teatral, prin mecanicizarea gesturilor, grimase tributare grotescului sau obsesivele sunete de tocuri, glisând în permanență între diverse ritmuri, rămânând o pledoarie pentru salvarea universurilor feminine în coliziune. Acest tip de dramaturgie te invită, mai degrabă la descifrare, decât la vizionarism, imersiunea în lumea haotică a lui García propunând o cultură a comentariului, un joc secund aflat în complicitate cu textul. «Atunci când vine dezastrul, dezastrul vine și dezastrul vine pentru noi toți!»“ (Andrei Măjeri)


08.02.2016
Premiera spectacolului TZARA ARDE ȘI DADA SE PIAPTĂNĂ (Fantoma de la Elsinore)


Cu ocazia aniversării a 100 de ani de la apariţia curentului dadaist, Teatrul Naţional Cluj-Napoca anunţă premiera spectacolului TZARA ARDE ŞI DADA SE PIAPTĂNĂ (Fantoma de la Elsinore) de Ion Pop, Ștefana și Ioan Pop-Curșeu, care va avea loc în Studioul „Art Club", marți, 9 februarie 2016, de la ora 19:00. Spectacolul este realizat în cadrul Proiectului „Dada 100: viață / artă / muzeu", realizat în parteneriat cu Facultatea de Teatru și Televiziune UBB Cluj și Asociația Persona. 


„Împrumutând structura piesei Dada Mouchoir de Nuages (Batistă de nori), spectacolul Tzara arde și Dada se piaptănă aduce în scenă impresionanta moștenire artistică lăsată de mișcarea dadaistă, cu prilejul împlinirii a o sută de ani de la nașterea acestui curent avangardist care a zdruncinat temeliile artei tradiționale și a dat un impuls fabulos dezvoltărilor moderniste din istoria artei. Construit dramaturgic din textele lui Tristan Tzara (manifeste, poezie, teatru) precum și din corespondența cu prietenii lui și din scrierile acestora, spectacolul rememorează în spirit dadaist biografia Poetului Tzara, de la plecarea sa din România și de la primele serate la Cabaret Voltaire, până în momentul autodizolvării mișcării Dada, al desprinderii lui Tzara de suprarealism și al căutării refugiului în studiul anagramelor din opera lui François Villon. Spectatorii vor asista la o halucinantă poveste-colaj, prin care teatrul primește în teatru manifestele dada, poemele simultane, cântecele negre, omul aproximativ, ritualurile, prieteniile și disensiunile tinerilor exaltați și justițiari ai artei, sub forma unor fantome vesele și triste cu măști avangardiste.“ (Ștefana Pop-Curșeu)

 

Regia este semnată de Ştefana Pop-Curşeu, scenografia: Filip Odangiu, Rareș Stoica, video și sound design: Rareș Stoica, coregrafia: Cătălin Codreanu, fumisterii: Cristian Grosu, maestru de lumini: Jenel Moldovan, iar distribuţia este formată din Filip Odangiu, Rareș Stoica, Cătălin Codreanu, Cristian Grosu, Ştefana Pop-Curşeu.


28.01.2016
Premiera spectacolului BZZAP! de Robert Cohen


Teatrul Naţional Cluj-Napoca prezintă vineri, 29 ianuarie 2016, premiera spectacolului BZZAP! de Robert Cohen, traducere de Eugen Wohl. Regia îi aparţine lui Răzvan Mureșan, scenografia: Radu Lărgeanu, Răzvan Mureșan, design video: Marius Mureșan, asistent design video: Cristian Grosu. Distribuţia este formată din actorii Matei Rotaru, Cristian Grosu, Radu Lărgeanu, Diana Buluga, Alexandra Tarce, Patricia Brad, Miron Maxim, Cristian Rigman.

  

La Teatrul Național din Cluj, regizorul Răzvan Mureșan a mai montat două texte ale autorului american: Machiavelli: Arta terorii în 2011 și Panglica lui Moebius în 2013. Acum se află la a treia întâlnire cu un text al lui Robert Cohen, Bzzap, tradus de Eugen Wohl. Povestea este a unui bărbat de succes, matur și copilăros în același timp, cu două secretare, dintre care una îi este și amantă, cu o soție care-și exhibează frustările în febra cumpărăturilor, cu fantasme tratate de un medic psihiatru, deci cu toate metehnele omului modern/contemporan. Istoria se petrece în cadrul multifuncțional - birou, cameră de hotel, spațiu spre un dincolo care se inserează aici, pe un fond muzical obsedant - creat de regizor și de actorul Radu Lărgeanu.