Evenimente

 Arhivă de afişe

Galerie foto

Galerie video

30.11.2018
Solitaritate


SOLITARITATE

un spectacol de Gianina Cărbunariu

 

 

decor, video şi light design: Andu Dumitrescu

costume: Andrei Dinu

muzica: Bogdan Burlăcianu

coregrafia: Florin Fieroiu


Distribuţia:

Personaj 1,  Primar, Tehnician, Matei, Sotul Corinei + Marius Turdeanu

Personaj 4, Preotul, Cristi, Agent recuperator - Ciprian Scurtea

Personaj 5, Reprezentantul comunitatii rrome, Fiul, Cosmin, Fratele Sotiei Taximetristului - Florin Coşuleţ

Personaj 7, Consilier 2, A doua actrita, Andreea, Sotia Fratelui - Diana Fufezan

Personaj 2, Consilier 3, Bona filipineza, Critic de teatru, Corina, Sora Taximetristului - Ofelia Popii

Personaj 3, Consilier 1 , Eugenia Ionescu, Mama Taximetristului si a Corinei - Mariana Mihu

Personaj 6, El, Tovarasul Marian - Adrian Matioc

Personaj 8, Ea, Prima actrita - Cristina Ragos

Personaj 9, Tanarul, Taximetristul Adi - Ali Deac

 

 

„Fiecare dintre cele cinci scene ale spectacolului este o ficțiune inspirată dintr-o realitate sau dintr-un anumit tip de discurs public prezent în societatea românească actuală: de la zidul construit în Baia Mare pentru a separa comunitatea rromă de șoseaua principală a orașului și până la marcarea din ce in ce mai radicală a diferențelor între categorii sociale, etnii, generații. Sub pretextul respectării unor convenții sociale și al salvarii cetățeanului, sunt inventate de fapt reguli noi menite să stigmatizeze diferența și să estompeze tot ceea ce ar putea să ne apropie. Mai grav decât radicalizarea discursului politic despre sărăcie - vazută ca o vină a celui incapabil să fie eficient - este faptul că acesta a contaminat spațiul public și riscă să devină o perspectivă normală, justă, perfect îndreptățită.“  (Gianina Cărbunariu)


O coproducţie Teatrul Naţional Radu Stanca Sibiu și Théâtre National de la Communauté Française de Belgique, în colaborare cu Le Festival d'Avignon 2014.
O producție originală pentru ORAȘE PE SCENĂ - CITIES ON STAGE, proiect finanțat cu sprijin din partea Comisiei Europene.
Un spectacol finanțat cu sprijin din partea Ministerului Culturii din România.Cu suportul Programului pentru Cultură al Uniunii Europene în cadrul proiectului Oraşe pe scenă/ Villes en scène/Cities on stage. Acest proiect este finanţat cu ajutorul Comisiei Europene. Acestă publicaţie [comunicare] reprezintă viziunea proprie a autorului, iar Comisia Europeană nu este răspunzător pentru modul în care această informaţie este folosită.



29.11.2018
Gaițele


Gaițele
de Al. Kirițescu

regia: Alexandru Boureanu
scenograf decor: Andreea Simona Negrilă

Scenograf costume: Alexandra Constantin

asistent regie: Mirela Cioabă

versiunea scenică: Carmen Stanciu

ilustrația muzicală: Eugen Sandu

Distribuția:

Aneta Duduleanu - Tamara Popescu

Wanda Serafim - Costinela Ungureanu

Margareta Aldea - Petronela Zurba

Colette Duduleanu - Alina Mangra
Fräulein - Romaniţa Ionescu

Lena - Geni Macsim

Zoia - Raluca Păun

Zamfira - Ioana Andone

Mircea Aldea - Cătălin Vieru

Georges Duduleanu - Alex Calangiu

Ianache Duduleanu - Nicolae Vicol

Un tânăr - Cătălin Miculeasa

Fetiţele Duduleanu - Ioana Vicol şi Romana Vicol

„Funerarul și viața în tonuri senzațional-comice, iată rețeta «oltenească» pe care Alexandru Kirițescu (1888-1951) a reușit să ne-o livreze impecabil în cea mai populară piesă a sa, Gaițele, una dintre cele mai îndrăgite de generații succesive de spectatori. Deși a scris peste o duzină, Kirițescu pare autorul unei singure piese, atât de populară a devenit Gaițele, cu toate că la premieră (1930, Teatrul Regina Maria) critica l-a făcut «praf»! Camil Petrescu a receptat-o cu indulgență, dar îi reproșa autorului că folosește expresii franțuzite (cuib de viespi,  nu «viespar», cum zicem noi, românii...). Cele trei oltence, Aneta, Zoia și Lena, îndrăgostite de spectacolul morții celorlalți, sunt aidoma celor trei Erinii din mitologia greacă (la noi ar fi numite mai simplu, cobe), doar că în cheie minoră, bavardă, profețind neantul prin ton vesel-apocaliptic, dedulcit la țâfnă și sarcasm, așa cum alții sunt la coliva parastaselor: cea mai bună din lume, se știe. Kirițescu e senzațional și azi pentru că, în bună parte, nici noi nu ne-am schimbat: ne place să ne dăm în spectacol și reușim de minune.“ (Nicolae Coande)

 

O producție a Teatrului Național „Marin Sorescu“ Craiova



29.11.2018
ActOrchestra


ActOrchestra

creație colectivă
 

regia: Horia Suru

costume: Alina Herescu

Distribuția: Petre Ancuța, Florin Călbăjos, Emilian Mârnea
 

ActOrchestra transformă concertul într-un spectacol de teatru, pentru că luptele de culise sunt mai spectaculoase decât spectacolul din scenă. Instrumentele o iau razna, iar artiştii devin o prelungire a sunetelor.

O poveste plină de umor, cu trei personaje pornite pe (mereu) imprevizibilul drum al supremaţiei pe scenă. Un concert împachetat într-o poveste veselă, sonoră, ritmată. Un spectacol 9G la TNB.

 
O producție a Teatrului National „I.L. Caragiale“ București



28.11.2018
Treptele Unirii


TREPTELE UNIRII
spectacol de poezie românească dedicat făuririi României Mari şi desăvârşirii Unităţii Naţionale
scenariu de Emil Boroghină

recital al actorului Emil Boroghină, Societar de Onoare al Teatrului Naţional Craiova

regia artistică: Alexandru Mâzgăreanu

scenografia şi coloana video: Dan Adrian Ionescu

muzica: Alexandru Suciu

 

Spectacolul de poezie Treptele Unirii, dedicat Centenarului făuririi României Mari şi desăvârşirii Unităţii noastre naţionale, îşi propune să surprindă sintetic, cu ajutorul creaţiei marilor noştri poeţi, cea mai importantă şi mai de seamă problemă a existenţei neamului românesc timp de peste două milenii, unitatea lui deplină. Legătura indestructibilă între unitatea de neam şi unitatea teritorială este cea care a asigurat României trăinicia între ţările lumii, a reprezentat cheia existenţei noastre.

O producție a Teatrului Național „Marin Sorescu“ Craiova