Noutăţi

 Arhivă de afişe

Galerie foto

Galerie video

Postat pe 28.01.2015
APOLODOR / 12 OAMENI FURIOȘI / AGNUS DEI - trei spectacole în pregătire la Teatrul Naţional Cluj-Napoca

 

Teatrul Naţional Cluj-Napoca are în pregătire trei noi producţii, care vor fi prezentate publicului în lunile februarie şi martie ale acestui an.

Ada Milea revine la Cluj cu un nou spectacol bazat pe scrierile lui Gellu Naum. După spectacolul-concert INSULA, pe 7 martie 2015, la Sala mare, vă invităm la premiera spectacolului APOLODOR, scenariu şi concepţia muzicală: Ada Milea, scenografia: Cristian Rusu, cu: Ada Milea, Dragoş Pop, Anca Hanu, Ramona Dumitrean, Adriana Băilescu şi Cristian Rigman.
APOLODOR e harta muzicală a călătoriilor pinguinului inventat de Gellu Naum. Echipa clujeană e extrem de creativă și sunt convinsă că bucuria care ne „bântuie“ repetițiile va contamina și spectatorii.
Ada Milea

 

Până atunci, regizorul Tudor Lucanu pregăteşte pentru data de 28 februarie 2015, tot la Sala mare, spectacolul 12 OAMENI FURIOȘI de Reginald Rose, traducere de Eugen B. Marian, decorul: Adrian Damian, costume: Adriana Grand. Distribuţia: Ovidiu Crişan, Ruslan Bârlea, Ionuţ Caras, Miron Maxim, Radu Lărgeanu, Cătălin Codreanu, Cătălin Herlo, Matei Rotaru, Cornel Răileanu, Cristian Grosu, Petre Băcioiu şi Emanuel Petran îi interpretează pe cei doisprezece juraţi încuiaţi într-o încăpere pentru a decide soarta unui alt om, judecat pentru patricid.

Toate dovezile îl incriminează. Votul celor doisprezece juraţi, privind vinovăţia sau nevinovăţia lui, trebuie să fie unanim. Oare pot cei 12 să privească obiectiv acest caz? Oare toate faptele prezentate la proces s-au petrecut întocmai? Oamenii devin reticenţi atunci când sunt puşi să admită că nu au înţeles pe deplin semnificaţia a ceea ce au văzut şi au auzit. De fiecare dată când cineva încearcă să sugereze că au fost înşelaţi de aparenţe sau că nu au dat importanţă unor detalii semnificative, cel mai probabil, vor respinge afirmaţiile făcute de acesta, le vor ignora, şi se vor agăţa de opiniile lor anterioare cât de mult posibil. Una din puţinele soluţii este ca ei să mai arunce o privire asupra fiecărui amănunt. Aşa cum fiecare din cei 12 juraţi ajung să se autocunoască, şi noi începem să ne recunoaştem în fiecare dintre cei 12. Câteodată suntem nepăsători, câteodată prea radicali, sau prea puternic conduşi de sentimente personale, câteodată facem lucrurile în grabă, şi câteodată luăm lucrurile aşa cum ne sunt prezentate, fără a ne pune întrebări. Dar suntem şi răbdători, cinstiţi, dornici de a face dreptate şi de a oferi ajutor.
„Este foarte greu să fii obiectiv. Vrei - nu vrei, prejudecata se strecoară pretutindeni şi falsifică toate părerile.“ (Juratul nr. 8)

Tudor Lucanu

 

AGNUS DEI de John Pielmeier, traducere de Anca Florescu şi Costin Manoliu, va reprezenta debutul la Teatrul Naţional din Cluj-Napoca a tânărului regizor Cătălin Bocîrnea. Sceografia este semnată de Carmencita Brojboiu, muzica de Șerban Ursachi, iar premiera va avea loc pe 20 februarie 2015, în Studio „Euphorion“. Irina Wintze, Miriam Cuibus şi Alexandra Tarce interpretează cele trei roluri, într-un spectacol al întrebărilor:

De ce nu aleg oamenii să se folosească mai întâi de simpatie, iubire, comunicare, empatie, și doar mai apoi să i se adreseze lui Dumnezeu? De ce un copil inocent, Agnes, care este molestat de către propria mamă, nu este luat în grijă de societate, ci este trimis la mănăstire? De ce nu se poate găsi un echilibru între știință și credința în Dumnezeu, în așa fel încât cele două să ofere o soluție pentru salvarea ei?
Credința nu este o convingere care, odată dobândită, rămâne nealterată de realitățile pe care le trăim. Cât de departe ne poate duce nevoia neîncetată de certitudine? Un miracol ar fi dacă nevoia de certitudini ar dispărea. Dar oare cine am deveni? Răspunsul se află ascuns în fiecare dintre noi.
Povestea lui Agnes este o poveste adevărată, „relatată" de către dramaturgul John Pielmeier printr-o dramă psihologică și filosofică foarte intensă. Totul este trecut prin prisma filtrului interior al personajelor, care se destăinuie și se dezvăluie, punându-și întreaga experiență de viață și întregul suflet sub lupă, în slujba aflării unui adevăr supus relativității.
 

Cătălin Bocîrnea