Spectacolul lui Ҫağlar Yiğitoğulları nu doar că povestește un mit, ci îl trăiește, îl retrăiește, îl revarsă în noi cu forța unui fluviu antic care, deși ascuns sub straturi de timp și uitare, încă mai curge prin adâncul conștiinței noastre colective. Ca spectator la o astfel de reprezentație, rămâi cu impresia că ai fost martor la
un eveniment teatral care nu trebuie ratat sau, mai precis, care trebuie simțit.
Ghilgameș nu e genul de spectacol care te așteaptă să-l înțelegi în întregime - dar e cu siguranță unul care te face să taci, să respiri altfel, să-l porți cu tine. Într-o lume teatrală obosită de intertextualitate stearpă sau de efecte fără substanță, montarea lui Ҫağlar Yiğitoğulları e o raritate: un poem scenic în care fiecare element - de la lumină la gest, de la sunet la absență - are o greutate aproape ritualică.
Anca Șugar, Între lut și constelații, o meditație ritualică în teatru, Tribuna,
nr. 550
Ca și în precedentele montări, regizorul adoptă formula unui limbaj baladesc, cu personaje venite de departe, învăluite în misterul și fantasticul antichității. Foarte bine puși în evidență sunt Ghilgameș, puternicul rege despotic al cetății Uruk, interpretat în forță de Radu Dogaru, și sălbaticul Enkidu, din care Mihai-Florin Nițu face o adevărată fiară, o ființă primitivă ce se târăște efectiv pe pământ.
Adrian Țion, Lecția nemuririi muritoare - Ghilgameș,
LiterNet.ro