Arhivă de afişe

Galerie foto

Galerie video

LACRIMILE AMARE ALE PETREI VON KANT

 

de Rainer Werner Fassbinder
traducere de Victor Scoradeț


regia: Eugen Jebeleanu
set and costume design: Velica Panduru
asistent de regie: Adriana Creangă
asistent de costume: Diana Rus
lighting design: Velica Panduru, Mădălina Mânzat, Eugen Jebeleanu
video design: Eugen Jebeleanu, Ovidiu Zimcea
muzica: Ovidiu Zimcea


Distribuţia:
Petra von Kant: Ramona Dumitrean
Karin Thimm: Sânziana Tarța
Marlene: Angelica Nicoară
Sidonie von Grasenabb: Elena Ivanca
Valerie von Kant: Miriam Cuibus
Gabrielle von Kant: Diana Buluga


regia tehnică: Doru Bodrea
operatori lumini: Jenel Moldovan, Alexandru Corpodean, Ionuț Maier
operator sonorizare: Marius Rusu
sufleor: Ana Maria Moldovan
operator video: Vasile Crăciun

Am hotărât să propun acest text al lui Fassbinder pentru că îmi place foarte mult cum scrie și cred că are și o puternică relevanță azi. Poate că e un clișeu să vorbești de relevanță și actualitate, de faptul că are un ecou în societatea contemporană, dar felul în care el prezintă personajele și poveștile, felul în care el aduce în discuție niște teme încă sensibile, din păcate, și după 50 de ani, mi se pare relevant. Acesta a fost și unul dintre argumentele pentru care am ales textul: datorită subiectului pe care-l abordează, pentru că putem spune povestea unor femei și a unei povești de iubire dintre două femei, faptul că putem vorbi despre această emancipare sexuală, dar și despre o descoperire a propriei orientări sexuale la o vârstă nu neapărat fragedă. Personajul nu mai are 20 de ani și cred că e important să vorbim despre faptul că te poți descoperi la orice vârstă și să-ți asumi orientarea ta sexuală. Pe de altă parte, suntem într-un moment de dezbatere foarte pregnantă despre paritate, despre reprezentarea femeilor, despre poziția femeilor în societate, despre felul în care alegem să spunem poveștile lor. Da, este un spectacol pe de o parte feminist, pe de altă parte care vorbește despre feminitate, lucrurile se întrepătrund […] textul vorbește și despre condiția artistului. Nu neapărat despre cineva care lucrează în teatru, ci în industria modei, dar face parte din același univers al artei, și mă interesează să vedem ce relevanță și ce necesitate mai are arta azi, felul în care noi, artiștii, ne punem în pericol pe o scenă, felul în care ne raportăm la personajele pe care le jucăm, la poveștile pe care le spunem, câtă distanță, câtă obiectivitate și câtă critică putem aduce despre arta contemporană pe care o facem.

 

extras din interviul realizat de Ștefana Pop-Curșeu cu Eugen Jebeleanu



Data premierei: sâmbătă, 9 iulie 2022

Sala mare
16+
1h 25 min.