Deși Vasile Alecsandri și Matei Millo s-au inspirat din viața și obiceiurile secolului al XIX-lea, creând un personaj tipic micii burghezii ariviste, Chirița/Chiritza își găsește ușor multiple echivalențe în societatea noastră contemporană. Cu aerul ei de superioritate afișat, cocoloșindu-și fetele pe care le vede de zece ori mai frumoase decât sunt, mereu la vânătoare de bani și averi, tiranică, dar emoționându-se la orice mic cadou sau compliment, alunecoasă în relațiile cu bărbații și leșinând în fața atenției primite de la cei cu relații și influență, Chiritza nu ne poate fi totuși complet antipatică. E un Monsieur Jourdain în variantă feminină românească, pe care Ada Milea și Anca Hanu îl învestesc cu o nouă energie de un comic exploziv, ridiculizând toată gama de false pretenții, snobism, lipsă de cultură și sensibilitate kitsch.
60 lei, 50 lei, 40 lei, 30 lei, 20 lei, 10 lei (în funcţie de locul din sala de spectacol);
.
Chiritza în concert este un fel de operetă bufă sau ultrabufă, ca să mă exprim și eu în stilul celor de azi (...) operetă dirijată, cum spuneam, de marea actriță care se conturează a fi Anca Hanu. (...) Spectacolul Adei Milea și al Ancăi Hanu cu Chiritza e o victorie a teatrului comic și satiric.
Nicolae Prelipceanu, Chiritza râde, cântă și dansează,
în Teatrul azi nr.12/2019
Chiritza în concert e, indubitabil, spectacolul Ancăi Hanu (colaboratoare a Adei Milea și în crearea muzicii și a versurilor): are o voce și abilități muzicale absolut incredibile într‑un teatru fără tradiție de musical, o expresivitate corporală și facială remarcabilă, o rezistență fizică și un control asupra întregii situații (Chirița chiar e în tot, în toate și cu toți) rar de găsit. (...) Chiritza... e una dintre producțiile Adei megaelaborate sonor (și cu potențial de a naște șlagăre).
Iulia Popovici, Recuperarea moldovenismului, de la Galați la Cluj,
în Observator cultural nr.993 (734) 31 oct.-6 nov.2019
Ada Milea a impus un gen de producție ce teatralizează muzica și o face să dea tonul la rampă într‑un spectacol-concert.(...) La Chiritza în concert a pornit de la textele lui Vasile Alecsandri și Matei Millo, reinterpretate, actualizate împreună cu Anca Hanu (...) [conducând actorii] la propriu și la figurat pe traseele unui spectacol pur și simplu încîntător.
Oltița Cîntec, Ce-am făcut la FNT 2019,
în Observator cultural nr.993 din 30 oct. 2019
Un spectacol de excepţie marca Ada Milea, Chiritza în concert, adaptare cât mai contemporană după Vasile Alecsandri ṣi Matei Millo, a delectat publicul (...)Se râde cu lacrimi, se aplaudă furtunos o echipă ce transmite în sală plăcerea jocului ṣi satisfacţia actorului care se simte bine în personaj.
Tamara Constantinescu, O sută de ani de teatru românesc, nouă ediții și multe aplauze -
Întâlnirile Internaționale de la Cluj, 2019,
pe LiterNet.ro, 6 nov.2019
Spectacolul Naționalului clujean Chiritza în concert de Ada Milea. E un spectacol ce nu trebuie ratat din mai multe motive:
În primul rând, pentru că ne arată că putem sărbători relaxați, cu zâmbetul pe buze un alt centenar, înrudit cu cel de anul trecut. Sub genericul Împreună, a 9-a ediție a Întâlnirilor Internaționale de la Cluj (9-13 octombrie) au celebrat centenarul înființării Teatrului Național la Cluj, la un an după Marea Unire de la 1918.
În alt doilea rând, pentru că la teatru comedia ne ajută, de la Alecsandri încoace, să ne scrutăm metehnele fără vindecare, se pare, iar genul spectacolului concert livrează cu umor și detașare o savuroasă satiră la adresa parvenitismului și snobismului îmbogățiților din lumea românească de ieri și de azi.
În al treilea rând, pentru performanța trupei actorilor clujeni care reușesc Împreună un musical de cea mai bună calitate prin care își confirmă maturitatea profesională. Scenele de text trec firesc în muzică cu această distribuție capabilă să cânte nu doar cu vocea, ci și la cele mai năstrușnice instrumente.
Oana Cristea Grigorescu, Cronici în foileton de la un centenar prelungit,
în revista Scena.ro, 22 oct.2019
Sarabanda aventurilor, întorsăturile de vodevil și commedia dell‘arte, textul plin de comicării, perfecta mișcare scenică, actorii ce ne delectează cu elanul și talentele lor în sarabanda dinamică de întâmplări și cântece pline de vervă sunt gustate - 1h 10 minute - la maximum de spectatori. Partiturile actorilor sunt egal distribuite, dar se evidențează, prin pondere, o Anca Hanu care strălucește cu o rară energie nu numai actoricească, ci și muzicală, ce a impresionat și un cunoscut critic de operă clujean. Finalul e grandios, în forță, pe heavy-metal și publicul încântat aduce actorii și pe regizoarea Ada Milea la rampă de șapte-opt ori, cu ovații.
Eugen Cojocaru, „Broadway-musical“ made in Cluj,
în revista Tribuna, nr.400, 1-15 mai 2019
Premiera deşuchiată de acum câteva zile e extrem de plăcută. Înoată în muzicalitate burlescă şi scamatorii scenice de-a dreptul adorabile. Veselul Alecsandri „mixat cu Millo“ şi cu extinse cânticele comice inventate de Ada Milea şi Anca Hanu instalează buna dispoziţie pe scena Naţionalului clujean pentru o oră şi cinci minute, atât cât durează reprezentaţia sărită din confortul clasic, numită, la insistenţele realizatoarelor, Chiritza în concert. (...) mergem la teatru să ne distrăm, pentru că, vorba lui Alecsandri, Aşa e lumea, o comedie/ Iar noi artiştii care-o jucăm/ N-avem dorinţă altă mai vie/ Decât aplauze să merită... Şi aplauzele curg în cascade la Chiritza în concert ca la un show cu artişti „grei“.
Adrian Țion, O Chiriță muzicală la Cluj,
în Făclia, 3 martie 2019
Ada Milea se depășește pe ea însăși în acest spectacol al Teatrului Național din Cluj-Napoca, regândind din punct de vedere muzical fiecare personaj și dându-le fiecăruia în parte partituri muzicale pe măsura talentului și structurii personalității de care dispun.(...) Chiritza în concert este un spectacol cu priză la toate categoriile de spectactori, indiferent de vârste, nivel de studii sau gusturi estetice. N-are cum să nu placă ceea ce se aude și se vede pe scena Naționalului clujean. Pentru că Ada Milea a dozat totul cu măsură, a schimbat ritmurile și stilurile muzicale cu o subtilitate regăsită în cele mai bune musicaluri scrise vreodată, a dat actorilor șansa să se exprime muzical cum poate că rareori au mai făcut-o. Și cred că locul în istoria teatrului (românesc) îi este deja asigurat: unul din acele spectacole pe care n-ai cum să le uiți prea curând.
Nona Rapotan, Cum s-o aduci pe Chiritza în concert,
pe BookHUB, 15 martie 2019
Viorica Dăncilă proiectată prin rolul Chiriței! Un show de zile mari la Teatrul Național din Cluj. „Chirița în concert“, spectacol de Ada Milea, cântece de Ada Milea și Anca Hanu, scenografia Alexandra Constantin. Un musical cu actrița Anca Hanu în formă excepțională teatral și muzical, alături de ceilalți actori și cântăreți: Cornel Răileanu, Mihnea Blidariu, Cristian Rigman, Sânziana Tarța, Miron Maxim, Matei Rotaru, Radu Dogaru, Cosmin Stănilă. Nu doar Chirița lui Vasile Alecsandri, ci și Chirița-Dăncilă, o satiră savuroasă la adresa României de acum și a politicienilor ei inepți, ignoranți, ridicoli, corupți. Pe lângă istoria amuzantă pamfletată de Alecsandri, cu inserturi de teatru absurd (via Ada Milea), încât uneori ai senzația de Cântăreață cheală sonorizată la maximum.
Ruxandra Cesereanu, Chirița Dăncilă!,
pe Ruxandracesereanu's Weblog
Vasile Alecsandri și Matei Millo au purtat-o pe coana Chirița din „provinția" Bârzoieni în Iași, au dus-o în „voiagiu“ și în balon; Ada Milea a adus-o la Cluj pe note muzicale. (...) Spectacolul poartă amprenta întineririi subiectului, respiră prospețime, delicatețe condescendentă și empatie pentru personajele piesei. Ansamblul construit scenic e un vertij plin de umor și bun gust în jurul pilonului central reprezentat de firoscoasa incultă Chirița Bîrzoi of Bîrzoieni, celebră isprăvniceasă împopoțonată în costumație adecvată pretențiilor sale exagerate.
Adrian Țion, Coana Chiritza la Cluj,
în revista Steaua, nr. 4/2019