În cariera sa de peste 30 ani, Maia Banciu a lucrat în câteva dintre cele mai puternice organizații multinaționale prezente în Romania, atât în domeniul neguvernamental cît și în cel al afacerilor: Fundația SOROS pentru o Societate Deschisă, Habitat pentru Umanitate, Progamul PHARE-VET, MobiFon-CONNEX (acum, VODAFONE), unde a cîștigat experiență practică în Relații Publice, comunicare, branding, marketing, managementul proiectelor, leadership, consultanță și training. Apoi, și-a completat studiile ca bursier Fulbright - H.H. Humphrey la University of Maryland - College Park, unde a studiat Leadership si Comunicare cu unii dintre cei mai buni specialiști în domeniu. În același timp, a lucrat în două organizații de referință, în acel moment, din Washington D.C. : The Kamber Group-Communications Agency și International Executive Service Corps-Business Consultancy.
După ce a revenit în țară, a decis să-și deschidă propriul birou de consultanță de marketing și PR. Printre clienții săi s-au numarat: Festivalul Internațional de Film Transilvania-TIFF, Kludi Romania, Rondocarton, IDEA Print&Design, Clinica Chirurgie I din Cluj, Hirsch-Servo Romania, DeKlausen, Vino Vero, Vinexpert - până în 2012, familia ei a fost acționar în ultimele două firme. Din 2014 este Marketing Manager la Wine Point, o altă întreprindere de familie. Strădania ei de promovare a culturii vinului în România s-a concretizat, printre altele, în traducerea a două cărți: Povestea vinului de Hugh Johnson și Degustarea vinului de Jancis Robinson. În 2015, a obținut diploma de absolvire a Nivelului 2 al Wine and Spirit Education Trust - WSET.
Maia Banciu este un avocat pasionat al conceptului de responsabilitate socială a companiilor-CSR și al implicarii civice. A fost invitata sa vorbeasca la seminarii si conferinte organizate de AIESEC si alte organizatii studentesti (CSR-Donatii salariale, 2003; Leadership si Business Angels, 2005; Marketing cultural, 2006), Cluburile LIONS-Cluj (CSR-Pragmatism sau Idealism?, 2006), Conferintele Banii Nostri (Un brand pentru Cluj-Pentru o comunicare eficienta a administratiei publice locale, 2006), Saga Business and Community-CSR06, The First International CSR Conference (Corporate Mentorate-Corporates Reaching out to SME's, 2006), Primaria Blaj (Un brand pentru Blaj-Pentru o strategie eficienta de comunicare, 2006), Consiliul Civic Local Cluj-CCL (Un brand pentru Cluj- O sigla si un slogan nu sunt suficiente?; Ce este o strategie de comunicare, 2005). Pentru o perioada, ea a fost un membru voluntar activ al CCL, incercind sa promoveze o mai buna colaborare intre administratie si comunitatea clujeana. In luna mai 2006, Cluburile LIONS-Cluj i-au recunoscut activitatea, acordîndu-i Diploma de Excelenta în CSR.
În 2007, Maia a fost invitată de Comisia Europeană să prezinte situația CSR din România la prima întîlnire de Exchange on Responsible Entrepreneurship, organizată la Bruxelles.
Din 2011, ea este membru fondator și Președinte al Asociației Conexio care sprijină activitatea Teatrului Național din Cluj.
Maia Banciu face cu pasiune consultanță, coaching și training în toate domeniile legate de comunicarea integrată de marketing, comunicarea interculturală, CSR, Leadership și, în ultimul timp, vin. Ea crede în abordarea integrată a oamenilor, organizațiilor și comunităților, fiind convinsă că abilitățile „soft" (comunicare, leadership, negociere, rezolvarea conflictelor, s.a.) sunt vitale pentru construirea unor reputații și branduri de succes.