DE CE IUBIM FEMEILE
adaptare după Mircea Cărtărescu
scenariu de Mihaela Lichiardopol
dramatizarea: Geanina Jinaru-Doboş
regia: Mihaela Lichiardopol
scenografia: Geta Medinski
muzica originală: Gabriel Almasi
video design: Sebastian Hamburger
Distribuția:
Scriitorul - Victor Manovici
Bărbatul I. – Cătălin Ursu
Bărbatul C., Bărbatul A. - Flavius Retea
Bărbatul R. - Robert Copoț
Bărbatul Z. - Adrian Jivan
Bărbatul P. - Bogdan Spiridon
Barmanul - Costa Tovarnisky
Femeia C., Rodica - Ana Maria Cojocaru
Corporatistă, Irina - Daniela Bostan
Irlandeza, Petruța - Amalia Huțan
Reportera, Femeia-fluture - Alina Ilea
Adriana, Franțuzoaica - Roberta Popa
Corporatistă, Animatoarea - Luminița Tulgara
Corporatistă, Ester - Paula Maria Frunzetti
În De ce iubim femeile este vorba, fără îndoială, despre bărbați, nicidecum despre femei. O colecție de mărturisiri despre inevitabila oglindă în care se văd atunci când privesc în ochii femeilor: ai femeilor lor, ai femeilor care ar fi vrut sau care ar fi putut să fie ale lor, ai femeilor care nu vor fi niciodată ale lor. Complicată, aspră oglindă, care îi ațâță mai rău decât capa roșie, câtă vreme bărbații se reflectă în ea exact așa cum sunt în acel moment: timizi sau mitocani, viteji sau lași, sinceri sau poltroni, cinstiți sau evazivi. Departe de a fi o odă închinată femeii, De ce iubim femeile reprezintă confesiunea masculină absolută (și asta nu înseamnă întotdeauna ceva măgulitor). În cotidianul cu străfulgerări fantastice al universului lui Cărtărescu, bărbații posedă, părăsesc, domină, ucid prin absență. Dar în același timp, bărbatul recitește femeia cu semnele fabulosului, ale misterului - ale absolutei dependențe, în fond - aceasta fiind traducerea teribil de concretă a unor căutări care durează de la începuturile timpului.
Iar răspunsul final, definitiv, de bărbat care s-a privit în oglinda tuturor femeilor pe care le-a întâlnit este: „Norocosule!“. (Codruța Popov)
O producție a Teatrului Național „Mihai Eminescu“ Timișoara