Noutăţi

 Arhivă de afişe

Galerie foto

Galerie video

Postat pe 22.06.2016
Premiera spectacolului ROMEO ŞI JULIETA de William Shakespeare
 

Teatrul Naţional Cluj-Napoca vă invită la premiera spectacolului ROMEO ȘI JULIETA de William Shakespeare, traducere de Virgil Teodorescu și Șt. O. Iosif, adaptare de Tudor Lucanu, care va avea loc în Sala mare, sâmbătă, 25 iunie 2016, de la ora 19:00. Regia: Tudor Lucanu; scenografia: Alina Herescu; muzica: Șerban Ursachi; coregrafia: Vava Ștefănescu; asistent de scenografie: Anda Pop; maestru de lumini: Jenel Moldovan. Distribuţia: Sânziana Tarţa, Matei Rotaru, Anca Hanu, Cornel Răileanu, Sorin Leoveanu, Ionuţ Caras, Adrian Cucu, Radu Lărgeanu, Ovidiu Crişan, Angelica Nicoară, Irina Wintze, Cătălin Herlo, Cristian Rigman, Miron Maxim, Diana Buluga.

 

Romeo și Julieta este, poate, cea mai cunoscută piesă a lui Shakespeare, bucurându-se de o imensă popularitate de la apariția ei în 1597 și până în zilele noastre. Tema nefericiților îndrăgostiți, existentă la greci, este reluată în epoca medievală, de nuvelistul italian Matteo Bandello, de la care este preluată de Shakespeare. Iubirea și moartea se îmbină aici ca alternative fundamentale ale existenței. Cei doi îndrăgostiți sunt subjugați de puternicul sentiment al dragostei, din care își fac un simbol semnificativ, aceasta trecând peste toate și toți. Din fundal, întrețesută în povestea de dragoste, transpare atmosfera dominantă de ură și răzbunare a celor două familii, ceea ce conferă iubirii celor doi tineri și unirii lor în moarte o și mai mare pregnanță.

 

 


 În concepția tânărului regizor Tudor Lucanu, povestea se va derula în cadrul a două ateliere de croitorie. Manechinele-corpuri neînsuflețite împânzesc spațiul auster, cu panouri negre și oglinzi laterale. Stative cu suluri de mătăsuri de diferite culori despart, precum un zid, spațiul în care cele două familii dușmane își duc existența. Într-o lume a „modei" și a design-ului vestimentar, costumele sunt concepute ca un fel de mască pe care, la sfârșit, personajele ucise o leapădă, ieșind din poveste. Pe fundalul sunetelor ascuțite de obiecte de croitorie, în special foarfeci, dar și țăcănitul acelor de la mașinile de cusut, muzica iubirii ideale, care trece granițele vieții, în lumea de dincolo, învăluie întreg spectacolul, legând contemporaneitatea de eternitate.