DEATH AND REINCARNATION AS A COWBOY by Rodrigo García | directed by: Andrei Măjeri
7:30 PM, Main Hall
THE MOST BELOVED MAN ON EARTH, based on the novel by Marin Preda | directed by: Tudor Lucanu
Thursday, 10 October
11 AM, 2nd floor Foyer
A CENTURY OF THEATRE IN CLUJ
Exhibition Opening
3 PM, Reactor de Creație și Experiment
99,6%, collective creation by Panna Adorjáni, Raul Coldea, Hermina Csala, Radu Dogaru, Petro Ionescu, Bogdan Olarson, Kinga Ötvös, Oana Mardare, Adi Tudoran
5:30 PM, Euphorion Studio
OST (ORGANIC SOUND TWIST), concept by Andrea Gavriliu
7 PM, Main Hall
OUR CLASS by Tadeusz Słobodzianek | directed by: Bocsárdi László
Friday, 11 October
11 AM, 2nd floor Foyer
CELEBRATINGROBERT COHEN
Robert Cohen in dialogue with Dana Rufalo and Anca Măniuțiu
5 PM, Euphorion Studio
PORNO by András Visky | directed by: Răzvan Mureșan
8 PM, Main Hall
THE TEMPEST by William Shakespeare | directed by: Gábor Tompa
Saturday, 12 October
8 PM, Main Hall
CHIRITZA IN CONCERT, based on the plays of Vasile Alecsandri and Matei Millo | concert-performance by Ada Milea
Sunday, 13 October
3 PM, Reactor de Creație și Experiment
OUR LITTLE CENTENARY by Maria Manolescu | directed by: Dragoș Alexandru Mușoiu
6 PM, Euphorion Studio
IL NULLAFACENTE. I Choose To Do Nothing by Michele Santeramo | directed by: Roberto Bacci
8 PM, Main Hall
TRIALS ON STAGE. Episode I: HAMLET | directed by: Ionuț Caras
Clujul, capitala neoficială a Ardealului, a deschis / răsfoit alte pagini de istorie, istorie teatrală de această dată, prin cea de-a IX-a ediṭie a Ȋntâlnirilor Internaṭionale de la Cluj, eveniment organizat de Teatrul Naţional "Lucian Blaga", ṣi desfăṣurat între 9-13 octombrie 2019 sub semnul cuvântului ȊMPREUNĂ / TOGETHER. (...) O trupă echilibrată, poate una dintre cele mai bune din ţară, bine pusă în valoare, cu actori totali cu voci excelente, expresivi corporal, a prezentat creaṭii din anul teatral 2019, cât ṣi realizări valoroase mai vechi. (...)Străjuită şi de cele două muze, "Thalia" şi "Eutherpe" (opere ale sculptorului Vasile Rus-Batin, adăugate în anul 1990 în nişele de pe faţada clădirii Teatrului Naţional), a noua ediţie a Ȋntâlnirilor Internaţionale de la Cluj a fost un eveniment pentru care merită felicitări întreaga echipă: Mihai Măniuţiu, managerul teatrului, Ştefana Pop-Curşeu, directorul artistic, dar şi Iulia Huiculescu, Andreea Iacob, Delia Oancea, Oana Herlo.
Inspirat titlu pentru a noua ediție a Întâlnirilor Internaționale de la Cluj, una care a marcat a suta stagiune de teatru românesc în capitala Ardealului. Imaginea cu directorii teatrelor român și maghiar, Mihai Măniuțiu și Tompa Gábor, a fost un semn al normalității culturale într-un oraș bilingv, cu o moștenire fabuloasă și cu o deschidere europeană programatică. Fascinat de istoria vizibilă, când dau să calc pe o treaptă tocită de secole – un exemplu la întâmplare: a bisericii piariștilor –, nu aveam cum să nu remarc inscripția din pardoseala teatrului: „1904”. Și teatrul de azi stă pe truda fondatorilor, încât țin să amintesc de Janovics Jenö, care a dat Clujului și producție de teatru, și producție de film, aceasta din urmă într-un timp al pionieratului. La această ediție, Împreună a mai însemnat ca Naționalul să-și alăture teatrul independent cel mai vizibil, în speță Reactor de Creație și Experiment. Tineri și vârstnici, din patru zări și cu tot atâtea orientări, invitați și public numeros, împreună, pentru o serie de spectacole create în 2019, cu două excepții.
Marius Dobrin, Împreună în Revista SpectActor, octombrie-decembrie 2019
Pentru a marca premiera, joi, a fost un spectacol lectură cu "Trandafirii roşii" – poem dramatic în trei acte, în versuri, de Zaharia Bârsan. De numele lui Zaharia Bârsan se leagă mai multe volume de poezii, povestiri, piese de teatru şi memorialistică. Slujitor al Thaliei, actor şi director de scenă, este ctitor al teatrului românesc din Transilvania, primul director al Teatrului Naţional din Cluj (înfiinţat în 1919). Se face ziuă (1914), Trandafirii roşii (1915), Domnul de rouă (1938) sunt creaţiile sale dramatice cele mai reprezentative, Opera a unui „imaginativ”, a unui „visator”, care adesea evoluează spre miraculos şi fantastic, capodopera "Trandafirii roşii" reflectă plenar tendinţa romantică dominantă a poeziei şi teatrului lui Zaharia Bârsan. Un romantism epigonic, desigur, dar proaspăt înca, cu preferinţe pentru simbol şi mit, un romantism clasic, în sensul definiţiei lui Tudor Vianu, iar autorul poemului dramatic un „romantic echilibrat” (I. Ceuca).
El festival volverá a reunir numerosos especialistas teatrales de Rumanía y del extranjero, directores, actores, escenógrafos, músicos, dramaturgos o críticos que el público tendrá la oportunidad de conocer durante una serie de eventos públicos. Así, el Teatro Nacional Cluj-Napoca se convertirá en el punto de encuentro entre especialistas teatrales de todo el mundo. Además, el evento invita a los espectadores a participar en actividades como exposiciones, recitales, proyecciones de películas, talleres, conferencias debates y presentaciones de libros.