Mihaela Panainte are o solidă formație muzicală. La Liceul „Dinu Lippati”“ din București a studiat canto clasic timp în care, spune regizoarea, „mă trezeam în fiecare zi la patru dimineaţa ca să studiez la pian, repetam solfegii câteva ore pe zi, îmi exersam vocea pe fiecare sunet. Uneori, stăteam săptămâni întregi pe un singur sunet“. Este absolventă a secției de canto și regie de operă a Conservatorului „Gheorghe Dima“ din Cluj. În 2006 montează opera Vocea Umană de Francis Poulenc la Casa Tranzit din Cluj, iar în 2007, ca lucrare de diplomă, opera Cavalleria Rusticana de Pietro Mascagni la Opera Maghiară de Stat. Primul text pe care l-a abordat a fost Delir în doi, în trei... în câţi vreţi de Eugène Ionesco, în 2007, în teatrul ei independent Uthopia Theater de la Fabrica de Pensule din Cluj, spațiu în care regizoarea și-a desfășurat activitatea timp de cinci ani. Au urmat, tot de Ionesco, Scaunele, în 2010, Iona de Marin Sorescu, la Salina Turda în 2013, performance-ul lui Marian Ilea și Mircea Bochiș, Medio Monte la Colonia de Pictură de la Baia Mare și Noul locatar de Ionesco la Teatrul Municipal Baia Mare, în 2014, Cartea bătrânilor după poemul lui Domokos Szilágyi, în 2016, la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj.
Iat-o acum, pentru prima oară la Naționalul clujean, în postura de a descifra un text prin excelență încriptat, Procesul de Franz Kafka, pretext pentru a-i pune câteva întrebări despre lucrul la acest spectacol și nu numai.
On Monday, April 24, took place the conference regarding the premiere of the production The Trial by Franz Kafka, which you are invited to attend on Saturday, April 29, 2017, at 7 p.m., on the theatre's main stage.
The press conference was attended by the production's director, Mihaela Panainte, set designer Helmut Stürmer and the actors Ionuț Caras, Elena Ivanca, Patricia Brad, Angelica Nicoară, Adrian Cucu, Cristian Grosu, Matei Rotaru, Radu Lărgeanu and Cristian Rigman.
The discussions, moderated by Ștefana Pop-Curșeu, the theatre's artistic director, focused on interesting subjects, from the modernity of Kafka's text to the set designer's relationship with the director and actors, to the challenges posed by David Esrig's acting method and the actors' experience when confronted with Kafka, a difficult author who left no part of the human subconscious unanalysed.
ANNOUNCEMENT No. 990 from 07.04.2017: THE FINAL RESULTS OF THE CONTEST for the vacant CONTRACTUAL positions of Economist IA and Economist I
Following the contest organized on 04.04.2017, for the permanent positions of economist IA and economist I, the results are:
ANNOUNCEMENT No. 989/07.04.2017 regarding the interview results for occupying the vacant contractual positions of Economist I and Economist IA. After the interviews, the committee announces the following results: