Teatrul Național „Lucian Blaga" Cluj-Napoca vă invită la avanpremiera și premiera spectacolului Regele cerb de Carlo Gozzi, în regia lui Tudor Lucanu. Cele două reprezentații vor avea loc joi, 4 iulie, de la ora 19:00, respectiv vineri, 5 iulie, de la ora 19:00, în Sala mare.
Scrisă în a doua jumătate a secolului al XVIII-lea și definită ca un „basm teatral", piesa lui Gozzi spune o poveste plină de farmec despre căile deseori întortocheate care conduc către victoria binelui și a dreptății, într-o lume în care răul, minciuna și dorința de parvenire pe nedrept se ascund sub masca prieteniei și a loialității.
Tânărul rege Deramo își caută jumătatea printre tinerele ținutului pe care îl guvernează, negăsind însă nicio fată care să îndeplinească singura cerință: o iubire sinceră și pură. Cu ajutorul unui secret magic, primit în dar de la vrăjitorului Durandarte, monarhul reușește să citească gândurile acestora și o alege pe cinstita Angela, fiica lui Pantalone, spre ciuda intrigantului ministru Tartaglia, îndrăgostit și el de aceasta. Inducându-l în eroare și profitând de încrederea oarbă a regelui, ticălosul ministru îi uzurpă identitatea, ținându-l captiv în trupul unui cerb. Însă cu ajutorul magiei, toate măștile cad, iar adevăratele identități și intenții sunt dezvăluite. Iubirea iese învingătoare, iar aventurile care îl conduc pe erou către un final fericit dovedesc importanța perseverenței și a păstrării inocenței în confruntarea cu răul.
Domnul Bérenger (interpretat de Matei Rotaru), prezență recurentă a pieselor ionesciene, adevărată redută a umanității în calea îndobitocirii ei definitive, este de această dată un dramaturg care și-a repudiat arta și care caută în schimb să își găsească împlinirea în Anglia rurală. Aici, în buna tradiție a teatrului absurdului, fundamentele ipocrite ale traiului cotidian încep să se deconspire, iar peisajele idilice anticipează din când în când sechelele războiului. Protagonistul este imediat asaltat de indivizi respectabili din societatea englezească, incapabili să admită firescul zborului uman, pe care el însuși încearcă să-l demonstreze printr-un salt în văzduh, dincolo de existența convențională a norodului ofensat. Bérenger capătă astfel înțelepciunea vizionarului care a înțeles magnitudinea însingurării și a neantului post-apocaliptic, fiind însă izolat și ridiculizat când împărtășește impresii din periplul său extraatmosferic.
Cu o distribuție impresionantă, montarea lui Tompa Gábor concentrează esența acestei societăți defecte într-un spațiu și timp care ne pot aparține și nouă, concretizate vizual de Adrian Damian printr-o spectaculoasă construcție scenografică și comentate muzical cu simțul ludic al compozitorului Vasile Șirli. În ritmuri dinamice, excelent susținute colectiv și individual de trupa Naționalului clujean, povestea lui Bérenger și avertismentul acestuia cu privire la consecințele inerției umane își extind mizele dincolo de lumea Războiului Rece în care a scris Ionesco, amintindu-ne de amenințările noastre contemporane, de morțile și de neantul care pândesc în apropiere.
Stimați spectatori,
Vă anunțăm cu regret că spectacolul NU MAI ȚINE LINIA OCUPATĂ programat pentru data de 23 mai 2024, ora 19:00, la sala mare a Teatrului Național din Cluj-Napoca, se suspendă.
Cei care au achiziționat bilete pentru acest spectacol pot recupera contravaloarea acestora, în funcție de modul de achiziție, astfel:
Biletele achiziționate online pot fi returnate prin trimiterea unei solicitări, alături de emailul de confirmare a achiziției, la adresa office@bilete.ro, până la data de 30 mai 2024 (inclusiv), însoțite de numărul contului bancar în care doriți să fie virată contravaloarea biletelor.
În cazul achiziționării biletelor din Agenția Teatrală, biletele pot fi returnate în agenție până la data de 30 mai 2024 (inclusiv).
Vă mulțumim pentru înțelegere.