un spectacol de Gianina Cărbunariu
decor, video şi light design: Andu Dumitrescu
costume: Andrei Dinu
muzica: Bogdan Burlăcianu
coregrafia: Florin Fieroiu
Distribuţia:
Personaj 1, Primar, Tehnician, Matei, Sotul Corinei + Marius Turdeanu
Personaj 4, Preotul, Cristi, Agent recuperator - Ciprian Scurtea
Personaj 5, Reprezentantul comunitatii rrome, Fiul, Cosmin, Fratele Sotiei Taximetristului - Florin Coşuleţ
Personaj 7, Consilier 2, A doua actrita, Andreea, Sotia Fratelui - Diana Fufezan
Personaj 2, Consilier 3, Bona filipineza, Critic de teatru, Corina, Sora Taximetristului - Ofelia Popii
Personaj 3, Consilier 1 , Eugenia Ionescu, Mama Taximetristului si a Corinei - Mariana Mihu
Personaj 6, El, Tovarasul Marian - Adrian Matioc
Personaj 8, Ea, Prima actrita - Cristina Ragos
Personaj 9, Tanarul, Taximetristul Adi - Ali Deac
„Fiecare dintre cele cinci scene ale spectacolului este o ficțiune inspirată dintr-o realitate sau dintr-un anumit tip de discurs public prezent în societatea românească actuală: de la zidul construit în Baia Mare pentru a separa comunitatea rromă de șoseaua principală a orașului și până la marcarea din ce in ce mai radicală a diferențelor între categorii sociale, etnii, generații. Sub pretextul respectării unor convenții sociale și al salvarii cetățeanului, sunt inventate de fapt reguli noi menite să stigmatizeze diferența și să estompeze tot ceea ce ar putea să ne apropie. Mai grav decât radicalizarea discursului politic despre sărăcie - vazută ca o vină a celui incapabil să fie eficient - este faptul că acesta a contaminat spațiul public și riscă să devină o perspectivă normală, justă, perfect îndreptățită.“ (Gianina Cărbunariu)
Scenograf costume: Alexandra Constantin
asistent regie: Mirela Cioabă
versiunea scenică: Carmen Stanciu
ilustrația muzicală: Eugen Sandu
Distribuția:
Aneta Duduleanu - Tamara Popescu
Wanda Serafim - Costinela Ungureanu
Margareta Aldea - Petronela Zurba
Colette Duduleanu - Alina Mangra
Fräulein - Romaniţa Ionescu
Lena - Geni Macsim
Zoia - Raluca Păun
Zamfira - Ioana Andone
Mircea Aldea - Cătălin Vieru
Georges Duduleanu - Alex Calangiu
Ianache Duduleanu - Nicolae Vicol
Un tânăr - Cătălin Miculeasa
Fetiţele Duduleanu - Ioana Vicol şi Romana Vicol
„Funerarul și viața în tonuri senzațional-comice, iată rețeta «oltenească» pe care Alexandru Kirițescu (1888-1951) a reușit să ne-o livreze impecabil în cea mai populară piesă a sa, Gaițele, una dintre cele mai îndrăgite de generații succesive de spectatori. Deși a scris peste o duzină, Kirițescu pare autorul unei singure piese, atât de populară a devenit Gaițele, cu toate că la premieră (1930, Teatrul Regina Maria) critica l-a făcut «praf»! Camil Petrescu a receptat-o cu indulgență, dar îi reproșa autorului că folosește expresii franțuzite (cuib de viespi, nu «viespar», cum zicem noi, românii...). Cele trei oltence, Aneta, Zoia și Lena, îndrăgostite de spectacolul morții celorlalți, sunt aidoma celor trei Erinii din mitologia greacă (la noi ar fi numite mai simplu, cobe), doar că în cheie minoră, bavardă, profețind neantul prin ton vesel-apocaliptic, dedulcit la țâfnă și sarcasm, așa cum alții sunt la coliva parastaselor: cea mai bună din lume, se știe. Kirițescu e senzațional și azi pentru că, în bună parte, nici noi nu ne-am schimbat: ne place să ne dăm în spectacol și reușim de minune.“ (Nicolae Coande)
O producție a Teatrului Național „Marin Sorescu“ Craiova
ActOrchestra
creație colectivă
regia: Horia Suru
costume: Alina Herescu
Distribuția: Petre Ancuța, Florin Călbăjos, Emilian Mârnea
ActOrchestra transformă concertul într-un spectacol de teatru, pentru că luptele de culise sunt mai spectaculoase decât spectacolul din scenă. Instrumentele o iau razna, iar artiştii devin o prelungire a sunetelor.
O poveste plină de umor, cu trei personaje pornite pe (mereu) imprevizibilul drum al supremaţiei pe scenă. Un concert împachetat într-o poveste veselă, sonoră, ritmată. Un spectacol 9G la TNB.