adaptation by Mihai-Florian Nițu after Pauline Daumale
translation by Olga Mărculescu
A production of Top Art N&A Cluj-Napoca Cultural Associatiation
director and set design concept: Mihai-Florian Nițu
Costumes by “Atelier Atipic”
Cast: Ileana Negru, Narcisa Pintea
Media Partner: Radio Transilvania Cluj
Pichard Interventions, after Pauline Daumale, is a succesful play, a comedy with melancholic notes, a real or imaginary story about desires, conflicts, loses and new beginnings. It's the story of two lonely women who live the night between the years in a continuous splitting of their being.
12+
1h 20 min.
Temperamente diferite, cele două interprete se completează și se pun în valoare deasupra scriiturii printr-un joc atent, fermecător care trece rampa. Sensibilitatea discretă, calitatea emotivă a timbrului vocal al Ilenei Negru vine în contrast cu vigoarea telurică, umorul și, în același timp, empatia pe care o transmite sincer Narcisa Pintea.
Roxana Croitoru, O premieră cu și de succes,
Teatrul azi, nr. 3-4/2023, p. 101
Spectacolul Intervenții Pichard este o producție a Asociației Culturale Top Art N&A Cluj-Napoca, susținută sub auspiciile Teatrului Național „Lucian Blaga" și se anunță ca un succes de public încă de la premieră. (...) Ușor deghizată în muncitor cu salopetă și cu apucături băiețești, Narcisa Pintea afișează ostentativ o atitudine jemanfișistă, ascunzând sub această mască traumele personajului. De condiție modestă, femeia-instalator este o persoană simplă, directă, dar ironică și chiar zeflemistă atunci când prețiozitățile franțuzite ale clientei întrec orice măsură. Rolul realizat de Narcisa Pintea surprinde prin vivacitatea și exuberanța împrumutate personajului, de unde și efectele comice stârnite cu abilitate. (...) Ileana Negru deține privilegiul de a conduce dialogul spre păstrarea aparențelor sau spre fanteziile personajului, inventând, dansând, imaginând haotic orice pentru a-și ascunde trauma. (...) Experiența unei actrițe cu vechi state de funcțiuni pe scândura scenei e ușor de observat în fiecare nuanțare a replicilor, în mimică, în mișcare. Confruntarea dintre cele două femei cunoaște momente de tensiune și de candoare, de ură și comprehensiune. Toate sunt coagulate în materia sclipitoare a unei spontaneități verbale de fină extracție umoristică.
Adrian Țion, Două actrițe șarmante: Ileana Negru și Narcisa Pintea,
în Făclia, 16 decembrie 2022
Într-un decor de sufragerie ce se vrea a fi cu pretenții (iar o scurgere de la chiuvetă strică fasonul într-un moment nepotrivit), două doamne își întâmpină publicul pe când acesta intră în sală, trasând deslușit, de la bun început, contrastul dintre lumile cărora le aparțin: una este instalatorul Alexandre Pichard -în fapt, Alexandra Pichard, mascându-și feminitatea prin acest nume bărbătesc menit să inspire încredere clienților- (Narcisa Pintea), iar cealaltă este Hortense (Ileana Negru), aspirantă la statutul de soție a lui Charles, „ambasadorul Franței din Paris". (...) Cele două doamne - în producția care îl aduce în fața publicului pe Mihai-Florian Nițu, actor al Naționalului clujean, pentru prima dată în ipostaza de regizor - întrețin suspansul și buna dispoziție prin trecerile de la comic la ridicol și chiar tragic, într-un joc al măștilor, în care rolurile inițiale se multiplică surprinzător. Un spectacol care ține cu sufletul la gură, în așteptarea deznodământului, cu răsturnări de situație și inserții audio bine programate.
Iulia Ghidiu, „Nu haina face pe om...",
în Făclia, 18 ianuarie 2023
Da, e o piesă feministă, în care bărbații apar ca niște fantome ingrate, dar umorul replicilor îndepărtează orice speculații futile. În fond, e o mare cantitate de viață, despre singurătăți neasumate, despre visări iluzorii, dar, mai ales, despre visări iluzorii, dar, mai ales, despre un fel de solidaritate subită și necesară, poate chiar o prietenie salvatoare. Iată că poți construi o noapte magică pe un eșec lamentabil. Cele două actrițe din spectacolul clujean se completează, într-o empatie fluidă.
Alexandru Jurcan, Mitomanie și dedublare,
Steaua, nr. 5, 2023