CEL MAI IUBIT DINTRE PĂMÂNTENI
scenariu de Tudor Lucanu, după romanul lui Marin Preda
regia: Tudor Lucanu
Data premierei: vineri, 24 mai 2019

Tudor Lucanu concentrează în trei ore de spectacol cam tot ceea ce este mai semnificativ în roman, explicitează titlul şi sensul complexei tragedii, şi sentimentale, şi profesionale, dar şi a însăşi fiinţei umane a tânărului asistent universitar cu cariera frântă şi viaţa eşuată Victor Petrini. (...) Spectacolul are dinamism, forţă, are şi autenticitate, toate aceste calităţi fiind favorizate şi potenţate de cinetica şi dinamica decorului creat de Cristian Rusu.

Mircea Morariu, Starea de veghe, starea de urgență,
în adevărul.ro, 30 mai 2019

CHIRITZA ÎN CONCERT
după Vasile Alecsandri și Matei Millo
spectacol concert de: Ada Milea
Data premierei: joi, 28 februarie 2019

Premiera deşuchiată de acum câteva zile e extrem de plăcută. Înoată în muzicalitate burlescă şi scamatorii scenice de-a dreptul adorabile. Veselul Alecsandri „mixat cu Millo“ şi cu extinse cânticele comice inventate de Ada Milea şi Anca Hanu instalează buna dispoziţie pe scena Naţionalului clujean pentru o oră şi cinci minute, atât cât durează reprezentaţia sărită din confortul clasic, numită, la insistenţele realizatoarelor, Chiritza în concert. (...) mergem la teatru să ne distrăm, pentru că, vorba lui Alecsandri, Aşa e lumea, o comedie/ Iar noi artiştii care-o jucăm/ N-avem dorinţă altă mai vie/ Decât aplauze să merită... Şi aplauzele curg în cascade la Chiritza în concert ca la un show cu artişti „grei“.

Adrian Țion, O Chiriță muzicală la Cluj,
în Făclia, 3 martie 2019

Ada Milea se depășește pe ea însăși în acest spectacol al Teatrului Național din Cluj-Napoca, regândind din punct de vedere muzical fiecare personaj și dându-le fiecăruia în parte partituri muzicale pe măsura talentului și structurii personalității de care dispun.(...) Chiritza în concert este un spectacol cu priză la toate categoriile de spectactori, indiferent de vârste, nivel de studii sau gusturi estetice. N-are cum să nu placă ceea ce se aude și se vede pe scena Naționalului clujean. Pentru că Ada Milea a dozat totul cu măsură, a schimbat ritmurile și stilurile muzicale cu o subtilitate regăsită în cele mai bune musicaluri scrise vreodată, a dat actorilor șansa să se exprime muzical cum poate că rareori au mai făcut-o. Și cred că locul în istoria teatrului (românesc) îi este deja asigurat: unul din acele spectacole pe care n-ai cum să le uiți prea curând.

Nona Rapotan, Cum s-o aduci pe Chiritza în concert,
pe BookHUB, 15 martie 2019

Viorica Dăncilă proiectată prin rolul Chiriței! Un show de zile mari la Teatrul Național din Cluj. „Chirița în concert“, spectacol de Ada Milea, cântece de Ada Milea și Anca Hanu, scenografia Alexandra Constantin. Un musical cu actrița Anca Hanu în formă excepțională teatral și muzical, alături de ceilalți actori și cântăreți: Cornel Răileanu, Mihnea Blidariu, Cristian Rigman, Sânziana Tarța, Miron Maxim, Matei Rotaru, Radu Dogaru, Cosmin Stănilă. Nu doar Chirița lui Vasile Alecsandri, ci și Chirița-Dăncilă, o satiră savuroasă la adresa României de acum și a politicienilor ei inepți, ignoranți, ridicoli, corupți. Pe lângă istoria amuzantă pamfletată de Alecsandri, cu inserturi de teatru absurd (via Ada Milea), încât uneori ai senzația de Cântăreață cheală sonorizată la maximum.

Ruxandra Cesereanu, Chirița Dăncilă!,
pe Ruxandracesereanu's Weblog

Vasile Alecsandri și Matei Millo au purtat-o pe coana Chirița din „provinția" Bârzoieni în Iași, au dus-o în „voiagiu și în balon; Ada Milea a adus-o la Cluj pe note muzicale. (...) Spectacolul poartă amprenta întineririi subiectului, respiră prospețime, delicatețe condescendentă și empatie pentru personajele piesei. Ansamblul construit scenic e un vertij plin de umor și bun gust în jurul pilonului central reprezentat de firoscoasa incultă Chirița Bîrzoi of Bîrzoieni, celebră isprăvniceasă împopoțonată în costumație adecvată pretențiilor sale exagerate.

Adrian Țion, Coana Chiritza la Cluj,
în revista Steaua, nr. 4/2019

IL NULLAFACENTE. ALEG SĂ NU FAC NIMIC
de Michele Santeramo
regia: Roberto Bacci
Data premierei: sâmbătă, 16 februarie 2019

„Aleg să nu fac nimic e o piesă de atmosferă, în care de multe ori te poți auzi respirând, tensiunea dramatică și liniștea fiind uneori absolute.

Personajele „muncesc teribil încercând să nu facă nimic, ele luptă, de fapt, anevoios, pentru o stare de zen și de autoconservare dificil de atins într-o lume în care singura constantă e schimbarea și permanenta acțiune.

Spectacolul lui Roberto Bacci este un prilej adânc de meditație, în ultimă instanță, asupra propriei ființe, e un mijloc de detașare față de cotidian, de ieșire din fluxul acțiunilor și „reacțiunilor" noastre, de cunoaștere de sine.

Florin Moldovan, „Aleg să nu fac nimic la Teatrul Național Cluj,

în Ziar de Cluj, 18 febr.2019

Anul acesta sărbătorim împreună 100 de ani de Teatru Național!