Arhivă de afişe

Galerie foto

Galerie video

CÂNTECE DE SPERIAT FRICA

 

după idei din texte de Herta Müller


spectacol-concert de: Ada Milea
scenografia: Alexandra Mureșan
consultant: Ernest Wichner
reglaj sunet: Victor Panfilov
asistent scenografie: Cate Cherecheș


Distribuţia:
Ea: Anca Hanu
Prietenul de la chitara electrică: Radu Dogaru
Prietenul de la tobe: Cristian Rigman
Prietenul de la clape și bas: Mihnea Blidariu
Mama: Adriana Băilescu
Securistul: Miron Maxim
Prietena de la lumini și de la regia tehnică: Mădălina Mânzat
Securistul de la sunet: Vlad Negrea


regia tehnică: Mădălina Mânzat
sonorizare: Vlad Negrea
lumini: Mădălina Mânzat


E o încercare de a „traduce” în cântec o mică parte a universului Hertei Müller, e privirea cu care i-am citit textele și rezultatul felului în care am simțit poezia ființei ei puternice și fragile. Micul spațiu al sălii Euphorion îi invită pe spectatori în interiorul lumii propuse de noi, printre cuvinte, lumini, pași, respirații, instrumente, întâmplări, personaje și batiste.

Ada Milea


Spectacolul-concert Cântece de speriat frica ne invită să pătrundem într-un univers intim, să îl explorăm empatic și să îl recunoaștem în cele din urmă ca parte din noi înșine. Oferind o captivantă interpretare muzicală a biografiei Hertei Müller, reconstituită din varii texte semnate de aceasta, Ada Milea construiește o poveste în versuri despre suferința exilului, despre formele distorsionate pe care le îmbracă iubirea într-o lume a extremelor și despre împăcarea cu micile noastre istorii personale, mai ales sub presiunea istoriei mari, adesea lipsite de scrupule. Ea (Anca Hanu) își trăiește viața sub spectrul unui război deja încheiat, care însă a lăsat în urma lui forța aproape la fel de distructivă a dictaturii comuniste. Personajele care trăiesc în memoria protagonistei devin prelungiri ale ființei sale, prezențe constante, duioase sau amenințătoare. Deși spectatorul de astăzi trăiește într-o realitate aparent diferită și îndepărtată, spectacolul demonstrează universalitatea fricii și forța terapeutică a speranței.



 


Pentru realizarea spectacolului au fost folosite texte din volumele:

Immer derselbe Schnee und immer derselbe Onkel (Mereu aceeaşi nea şi mereu acelaşi neică) de Herta Müller

© 2011 Carl Hanser Verlag GmbH & Co. KG, München
 

Mein Vaterland war ein Apfelkern (Patria mea era un sâmbure de măr) de Herta Müller

© 2014 Carl Hanser Verlag GmbH & Co. KG, München
 

Der König verneigt sich und tötet (Regele se-nclină și ucide) de Herta Müller

© 2003 Carl Hanser Verlag GmbH & Co. KG, München





Data premierei: joi, 18 aprilie 2024

Următoarea reprezentaţie
duminică, 15 decembrie 2024, ora 19:00
Studio „Euphorion“
12+
1h