de Tom Stoppard
traducere de Petre Bokor
regia:
Andrei Şerban, Daniela Dima
costume:
Bianca Imelda Jeremias
Distribuţia:
Max:
Petre Băcioiu
Jan:
Cătălin Herlo
Esme:
Irina Wintze
Eleanor:
Miriam Cuibus
Gillian:
Vasilica Stamatin, Angelica Nicoară
Anchetatorul:
Dragoș Pop
Ferdinand:
Cătălin Codreanu
Milan:
Emanuel Petran
Magda:
Romina Merei
Lenka:
Ileana Negru
Nigel:
Dan Chiorean
Alice:
Patricia Brad
Stephen:
Ruslan Bârlea
Candida:
Eva Crişan
Deirdre:
Vasilica Stamatin, Angelica Nicoară
Un chelner:
Dragoș Pop
regia tehnică:
Estera Biro, Arhidiade Mureşan
lumini:
Jenel Moldovan, Alexandru Corpodean
sonorizare:
Marius Rusu, Vasile Crăciun
sufleur:
Crina Onaca
Rock 'n' Roll spune povestea vieţilor mai multor oameni, din Anglia şi Cehia, afectaţi atât de schimbările politice, cât şi de spiritul eliberator al rock 'n' roll-ului. Discursul fascinant al lui Stoppard arată că nu există victorii facile şi atrage atenţia asupra pericolului sistemelor închise şi al iluziei libertăţii atunci când, de fapt, doar se înlocuieşte un sistem rău cu un altul.
Coproducţie cu Compania de Teatru ArtAct.
Preţul biletelor:
25 lei, 20 lei (în funcţie de locul din sala de spectacol);
10 lei - reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari.
Data premierei: joi, 28 iunie 2007
Realizatorii au mizat în principal pe calităţile trupei, pe care le-au pus în valoare într-o simplitate scenografică ce dă foarte bine. Distribuţia stă, la propriu, pe scaune în fundalul scenei, fiecare intervenind în momentele ce-i revin ca personaj; frecventele schimbări de locaţie geografică şi temporală sînt anunţate prin proiecţii video, tot proiecţiile fiind acelea care transpun privitorul în documentar, oferindu-i imagini de diapozitiv ori de film, cu secvenţe autentice, una chiar dintr-un discurs al lui Nicolae Ceauşescu privind invadarea Cehoslovaciei.
Oltiţa Cîntec, La Cluj, Andrei Şerban a lucrat la „patru mîini“,
în Timpul, anul VIII, nr. 103, 6-7 iulie 2007
***
...piesa este remarcabilă prin faptul că, deşi atinge teme complexe şi dureroase, deşi deplînge eroziunea libertăţii în societate, îi lasă totuşi pe spectatori cu o stare tonică, datorită simţului umorului şi încrederii în spiritul uman, găsind speranţa în spiritul eliberator al rock 'n' roll-ului.
[...] Piesa regizată de Andrei Şerban şi Daniela Dima demonstrează încă o dată valoarea trupei de actori ai TNC. Sînt greu de ales cele mai bune interpretări.
Tiberiu Fărcaş, Şerban învinge comunismul prin rock 'n' roll, în
Ziua de Cluj, sîmbătă, 30 iunie 2007
***
Piesa lui Tom Stoppard este una dintre cele mai bune, din câte cunosc, ale teatrului contemporan. Istoria sistemelor politice din Estul şi din Vestul Europei, între 1968 şi 1993, este ingenios pusă în scenă, prin interacţiunile dintre două grupuri de personaje, unul la Cambridge, altul la Praga. Iluziile, minciunile, eroismele şi tranzacţiile se succed, dar şi coexistă, uneori chiar în prezenţa aceluiaşi individ. Atmosfera culturală a anilor în care muzica pop a jucat rolul de emblemă culturală este excelent reconstituită. Deşi prezentat ca spectacol-lectură, finisarea este aproape completă. Actorii se depăşesc pe sine (uluitoare, Miriam Cuibus!), ceea ce arată, din nou, forţa mobilizatoare şi inspiratoare a lui Andrei Şerban.
Adrian Mihalache, What next?
în Teatrul azi, nr. 7-8, 2007