Teatrul Naţional Cluj-Napoca vă invită la evenimentul dedicat Zilei Culturii Naționale și a poetului național al românilor, Mihai Eminescu, organizat în parteneriat cu Primăria Municipiului Cluj-Napoca și Opera Națională Română, care va avea loc luni, 15 ianuarie 2018, ora 11:00, în foaier. Veți putea asista la un recital de lieduri și poeme din creația lui Mihai Eminescu susținut de actorii Elena Ivanca și Ruslan Bârlea și de membrii TOA (Transylvanian Opera Academy) - singurul program din România de formare și perfecționare a tinerilor artiști de opera: Diana Gheorghe (invitată), Viktória Cormoș, Andrei Manea (invitat), Andrei Nicoară, Bianca Murariu (pian), regia: Andreea Iacob. Liedurile interpretate sunt compuse pe versurile lui Eminescu: Dorință, Ce te legeni..., Și dacă..., La steaua.... Actorii Elena Ivanca și Ruslan Bârlea vor recita poemele Floarea albastră, Glossă, Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie, Gândind la tine, un fragment din Scrisoarea I și vor citi pasaje din corespondența dintre Eminescu și Veronica Micle, dar și versurile scrise de Marin Sorescu, ca omagiu adus „Luceafărului poeziei românești": Trebuiau să poarte un nume.
În ambianța somptuoasă a foaierului, acordurile muzicale se vor completa cu poemele rostite într-o îmbinare sonoră menită să încânte auditoriul.
Dragi spectatori,
Dorim să vă aducem la cunoștință faptul că Agenția de Bilete a Teatrului va fi închisă în perioada 24 decembrie 2017 - 2 ianuarie 2018.
De asemenea, dorim să vă informăm că, în perioada 22 decembrie 2017 - 2 ianuarie 2018, biletele pentru spectacolele lunii ianuarie pot fi achiziționate exclusiv online, prin intermediul platformei www.biletmaster.ro. Începând cu 3 ianuarie 2018, acestea vor fi disponibile și în Agenția de Bilete.
Vă dorim Sărbători Fericite și un An Nou plin de inspirație!
Colaborarea muzicală a Adei Milea cu Teatrul Național din Cluj-Napoca a început în urmă cu șapte ani, când regizorul Alexandru Dabija venea să monteze Florența sunt eu de Gellu Naum. Au urmat, tot în regia lui Alexandru Dabija Sânziana și Pepelea de Vasile Alecsandri, Mein Kampf de George Tabori și Linoleum de Frații Presniakov. Apoi Apolodor după Gellu Naum și Ubuzdup! de Alfred Jarry, în regia lui Tompa Gábor. Insula după Gellu Naum s-a bucurat de un mare succes, câștigând mai multe premii și aprecieri la superlativ din partea publicului și a criticilor de specialitate. Despre acest spectacol, Marina Constantinescu își exprima admirația necondiționată: „Ada Milea are geniu. Pur şi simplu. Şi face cu minţile noastre ce vrea... Am poposit (...) pe Insula ei şi a lui Gellu Naum (...) poemul melancolic despre libertatea fiinţei, despre Robinson-ul din noi, despre Sirena din noi şi despre Vineri şi Pirat şi Bunicile Selkirke este doar călătoria fiecăruia spre centrul pămîntului. O spumă de cuvinte, de sensuri şi revelaţii care ne poartă în valurile fanteziei fără de margini. Acolo există Ada Milea. De acolo se naşte spectacolul ei aiuritor de frumos (...) Un hohot de rîs pe cerul singurătăţilor. Rigoare şi bucurie".
Am profitat de prezența ei la realizarea spectacolului-concert Švejk în concert după Jaroslav Hašek pentru a-i pune câteva întrebări legate de viitoarea premieră.
Eugenia Sarvari: Ada Milea, vă aflați la o nouă colaborare cu Teatrul Național din Cluj. După ce ați trecut prin suprarealismul lui Gellu Naum, cum ați ajuns la realismul soldatului Švejk?
Ada Milea: Cu ajutorul domnului Alexandru Dabija. Dânsul a regizat la Teatrul Odeon prima parte a cărții, iar eu am făcut trei cântece pentru acel spectacol.
Teatrul Național „Lucian Blaga“ din Cluj-Napoca anunță premiera ŠVEJK ÎN CONCERT după PERIPEȚIILE BRAVULUI SOLDAT ŠVEJK de Jaroslav Hašek, traducere de Jean Grosu, care va avea loc în sala mare, joi 21 decembrie 2017, de la ora 19:00.
Iată ce ne spune Ada Milea despre ideea spectacolului aflat în plin lucru: „Am vrut să pară o călătorie cu trenul spre linia frontului, dar să existe posibilitatea de a «deraia» de la ceea ce pare a fi. Am ales câteva personaje și întâmplări pe care le-am pus în tren, chiar dacă ele nu aveau vreo legătură cu drumul din cartea lui Hašek. M-a interesat atitudinea diferită a fiecăruia în drumul spre prăpăd și moarte. Cartea (sper că și concertul) profită din plin de hazul situațiilor și demonstrează că războiul e o nebunie care nu are nici o legătură cu noi (chiar dacă, eventual, murim în el)".