Noutăţi

 Arhivă de afişe

Galerie foto

Galerie video


Insula după Gellu Naum, multi-premiatul spectacol-concert al Adei Milea realizat împreună cu trupa naționalului clujean, va împlini la începutul stagiunii viitoare șase ani de la premieră. La fel de proaspăt și plin de viață ca la început, el va purta din nou spectatorii clujeni, de data aceasta însă în aer liber, pe tărâmurile naumiene ale lui Robinson și ale lui Vineri, în compania iedului Coco, printre băștinașii beduini ai unei insule pierdute într-o mare a singurătății. Dar cum să te simți singur când ai lângă tine o Sirenă prea-îndrăgostită și un Pirat cu un picior de lemn, când ești asaltat de Randolph și de Bunicuțele Selkirke, regăsit de Mary și recunoscut de fiorosul Mabolo, rege al canibalilor?

 

Pentru o seară, cu ocazia „Zilelelor Clujului“, Piața Unirii va deveni acea Insulă muzicală și plină de culoare care ne va rupe de monotonia cotidiană, trezindu-ne la viață. Iată cum primesc actorii acestui spectacol momentul reprezentației:



Cel mai nou actor din trupa Naționalului clujean, Mihai-Florian Nițu a absolvit UNATC București, la clasa profesorului Adrian Titieni în anul 2013. A jucat în Cum vă place de Shakespeare (Teatrul „Tony Bulandra“ din Târgoviște), Un banjo și doi morți de Mariana Hartasanchez (Teatrul „Nottara“), Peretele de Lia Bugnar (Teatrul „Metropolis“), La Bohème musical de Sorina Creangă (Teatrul Mignon), Oreste Regele Sunetelor de Ioan Petru Culianu (Teatrul „Tudor Vianu“ din Giurgiu), Maitreyi după Mircea Eliade (Teatrul „Bulandra“), Mai întâi te naști de Line Knutzon, Tartuffe de Molière, Histrion după Sartre și Shakespeare (Teatrul „Andrei Mureșanu“ din Sfântu Gheorghe), Recviem de Matei Vișniec (Teatrul Național din București), Dybbuk după S. Ansky (Teatrul Evreiesc de Stat). În timpul facultății a jucat în Kean după J.P. Sartre cu inserturi din Shakespeare, sub îndrumarea profesorului de clasă, Adrian Titieni. Încă din timpul liceului a făcut parte dintr-o trupă de teatru cu care a susținut reprezentații în țară și în străinătate. A obținut premii și nominalizări pentru rolurile interpretate și a participat la nenumărate proiecte de teatru, teatru în educație, seminarii, conferințe, festivaluri și workshop-uri.
La Teatrul Național din Cluj-Napoca a jucat în spectacolele Playlist de C.C. Buricea-Mlinarcic, Portocala mecanică de Anthony Burgess, ultima apariție fiind aceea din Procesul după Kafka.

Kean după J.P. Sartre cu inserturi din William Shakespeare este un proiect mai vechi pe care actorul l-a reluat în mai multe etape, aceasta fiind ultima dintre ele.


04.05.2017
Modificări în programul de spectacole al lunii MAI 2017


Stimați spectatori,

 

Dorim să vă aducem la cunoștință faptul că spectacolul 12 OAMENI FURIOȘI programat pentru data de 13 mai 2017, ora 19:00 se amână pentru data de 21 mai 2017, ora 19:00.

 

Spectacolul PROCESUL programat pentru data de 21 mai 2017, ora 19:00 se devansează și se va juca pe data de 13 mai 2017, ora 19:00.

 

Biletele dumneavoastră pentru aceste spectacole sunt valabile pentru noua dată sau pot fi restituite în Agenția Teatrală – pentru biletele achiziționate în Agenție, sau – pentru biletele achiziționate online – trimiţând un email cu confirmarea comenzii la info@biletmaster.ro până la data de 13 mai 2017.

 

De asemenea, programul lunii mai va include o reprezentație suplimentară: DON JUAN de Molière, în regia lui Roberto Bacci, joi, 11 mai, ora 19:00.

 

Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate și vă aşteptăm în continuare la spectacolele noastre.



Mihaela Panainte are o solidă formație muzicală. La Liceul „Dinu Lippati”“ din București a studiat canto clasic timp în care, spune regizoarea, „mă trezeam în fiecare zi la patru dimineaţa ca să studiez la pian, repetam solfegii câteva ore pe zi, îmi exersam vocea pe fiecare sunet. Uneori, stăteam săptămâni întregi pe un singur sunet“. Este absolventă a secției de canto și regie de operă a Conservatorului „Gheorghe Dima“ din Cluj. În 2006 montează opera Vocea Umană de Francis Poulenc la Casa Tranzit din Cluj, iar în 2007, ca lucrare de diplomă, opera Cavalleria Rusticana de Pietro Mascagni la Opera Maghiară de Stat. Primul text pe care l-a abordat a fost Delir în doi, în trei... în câţi vreţi de Eugène Ionesco, în 2007, în teatrul ei independent Uthopia Theater de la Fabrica de Pensule din Cluj, spațiu în care regizoarea și-a desfășurat activitatea timp de cinci ani. Au urmat, tot de Ionesco, Scaunele, în 2010, Iona de Marin Sorescu, la Salina Turda în 2013, performance-ul lui Marian Ilea și Mircea Bochiș, Medio Monte la Colonia de Pictură de la Baia Mare și Noul locatar de Ionesco la Teatrul Municipal Baia Mare, în 2014, Cartea bătrânilor după poemul lui Domokos Szilágyi, în 2016, la Teatrul Maghiar de Stat din Cluj.

Iat-o acum, pentru prima oară la Naționalul clujean, în postura de a descifra un text prin excelență încriptat, Procesul de Franz Kafka, pretext pentru a-i pune câteva întrebări despre lucrul la acest spectacol și nu numai.