Roxana Croitoru, O premieră cu și de succes,
Teatrul azi, nr. 3-4/2023, p. 101
Spectacolul Intervenții Pichard este o producție a Asociației Culturale Top Art N&A Cluj-Napoca, susținută sub auspiciile Teatrului Național „Lucian Blaga" și se anunță ca un succes de public încă de la premieră. (...) Ușor deghizată în muncitor cu salopetă și cu apucături băiețești, Narcisa Pintea afișează ostentativ o atitudine jemanfișistă, ascunzând sub această mască traumele personajului. De condiție modestă, femeia-instalator este o persoană simplă, directă, dar ironică și chiar zeflemistă atunci când prețiozitățile franțuzite ale clientei întrec orice măsură. Rolul realizat de Narcisa Pintea surprinde prin vivacitatea și exuberanța împrumutate personajului, de unde și efectele comice stârnite cu abilitate. (...) Ileana Negru deține privilegiul de a conduce dialogul spre păstrarea aparențelor sau spre fanteziile personajului, inventând, dansând, imaginând haotic orice pentru a-și ascunde trauma. (...) Experiența unei actrițe cu vechi state de funcțiuni pe scândura scenei e ușor de observat în fiecare nuanțare a replicilor, în mimică, în mișcare. Confruntarea dintre cele două femei cunoaște momente de tensiune și de candoare, de ură și comprehensiune. Toate sunt coagulate în materia sclipitoare a unei spontaneități verbale de fină extracție umoristică.
Adrian Țion, Două actrițe șarmante: Ileana Negru și Narcisa Pintea,
în Făclia, 16 decembrie 2022
Într-un decor de sufragerie ce se vrea a fi cu pretenții (iar o scurgere de la chiuvetă strică fasonul într-un moment nepotrivit), două doamne își întâmpină publicul pe când acesta intră în sală, trasând deslușit, de la bun început, contrastul dintre lumile cărora le aparțin: una este instalatorul Alexandre Pichard -în fapt, Alexandra Pichard, mascându-și feminitatea prin acest nume bărbătesc menit să inspire încredere clienților- (Narcisa Pintea), iar cealaltă este Hortense (Ileana Negru), aspirantă la statutul de soție a lui Charles, „ambasadorul Franței din Paris". (...) Cele două doamne - în producția care îl aduce în fața publicului pe Mihai-Florian Nițu, actor al Naționalului clujean, pentru prima dată în ipostaza de regizor - întrețin suspansul și buna dispoziție prin trecerile de la comic la ridicol și chiar tragic, într-un joc al măștilor, în care rolurile inițiale se multiplică surprinzător. Un spectacol care ține cu sufletul la gură, în așteptarea deznodământului, cu răsturnări de situație și inserții audio bine programate.
Iulia Ghidiu, „Nu haina face pe om...",
în Făclia, 18 ianuarie 2023
Da, e o piesă feministă, în care bărbații apar ca niște fantome ingrate, dar umorul replicilor îndepărtează orice speculații futile. În fond, e o mare cantitate de viață, despre singurătăți neasumate, despre visări iluzorii, dar, mai ales, despre visări iluzorii, dar, mai ales, despre un fel de solidaritate subită și necesară, poate chiar o prietenie salvatoare. Iată că poți construi o noapte magică pe un eșec lamentabil. Cele două actrițe din spectacolul clujean se completează, într-o empatie fluidă.
Alexandru Jurcan, Mitomanie și dedublare,
Steaua, nr. 5, 2023
After a long stopover in classical, Romanian and universal comedy, Ada Milea was inspired by the writings of Herta Müller, the 2009 Nobel laureate, and has reworked (how else but in her own personal style?) fragments of her literary work. Fragments from the biography of the Romanian and German-language writer, who emigrated from Romania in 1987, shortly before the fall of Ceaușescu. The harsh and nostalgic truths about her childhood and life in Romania are set on notes of warm melancholy and candid melodicity, brought together under the title Songs that Scare Away Fear. [... ] The evocation of the icy atmosphere of the dictatorship years reminded me of more or less successful stagings from past seasons of the National Theater in Cluj, such as Amalia Breathes Deeply (directed by Alina Nelega, 2014), where Anca Hanu was an adorable leading pioneer, or Alone on the Yob Front (directed and choreographed by Andrea Gavriliu, after texts by Florin Bican, 2019), comic sequences built on a parody of patriotic songs and ridiculous phrases, slogans typical of the time. Ana Hanu's vocal qualities were also exploited in the grotesquely comical role of Chirița, already mentioned. In the current premiere at the National Theatre in Cluj, the talented actress adds to her subtle humor the finesse of a poetic sensibility wounded in the battle with the devastating reality. But not the objective, physical reality, but the social one, maintained with the brutality of a punch in the mouth.