O SCRISOARE PIERDUTĂ ÎN CONCERT

după O SCRISOARE PIERDUTĂ de I.L. Caragiale

/ spectacol-concert de: Ada Milea

TH
30
JUNE
20:00
MAIN STAGE

TEATRU ÎN VREME DE RĂZBOI

după texte de Natalia Vorojbit, Tetiana Kițenko, Natalia Blok / director: Ionuț Caras

FR
01
JULY
19:00
"EUPHORION" STUDIO

AMALIA TAKES A DEEP BREATH

by Alina Nelega / director and set and costumes design: Tudor Lucanu

TH
07
JULY
19:00
"EUPHORION" STUDIO

THE BITTER TEARS OF PETRA VON KANT

by Rainer Werner Fassbinder / director: Eugen Jebeleanu

SA
09
JULY
19:00
MAIN STAGE

 Poster gallery

Photo gallery

Video gallery


Seria de producţii realizate de către Teatrul Național sub semnul campaniei UNITER Artiști români pentru artiști ucraineni, serie care a debutat cu spectacolul-lectură MAIDAN INFERNO de Neda Nejdana, în regia lui Tudor Lucanu, continuă cu spectacolul-lectură TEATRU ÎN VREME DE RĂZBOI, care va putea fi urmărit în premieră vineri, 1 iulie, de la ora 19:00, la Studio Euphorion.

Avându-i în distribuţie pe actorii Adriana Băilescu, Diana Ioana Licu şi Matei Rotaru, spectacolul poartă semnătura regizorală a lui Ionuţ Caras şi are la bază trei texte scrise „la cald“ de autori ucraineni contemporani după invazia rusă din 24 februarie 2022, special pentru proiectul internaţional dedicat sprijinirii artiştilor ucraineni al cărui partener român este UNITER: Sașa, du gunoiul de Natalia Vorojbit, Să le spunem pe nume de Tetiana Kițenko şi Copiii noștri de Natalia Blok.


Postat pe 06.23.2022
CHIRITZA ÎN CARANTINĂ la cea de-a 29-a ediţie a Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu


Teatrul Naţional din Cluj-Napoca este prezent la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu 2022 cu spectacolul CHIRITZA ÎN CARANTINĂ, spectacol-concert de Ada Milea, inspirat de textele lui Matei Millo, dar puternic ancorat în prezentul nostru remodelat de pandemie.

CHIRITZA ÎN CARANTINĂ se joacă la Sibiu mâine, 25 iunie, de la ora 18:00, în Sala Faust a Fabricii de Cultură.

Spectacolul va putea fi urmărit şi online, începând cu ora 21:00, şi va fi disponibil spre vizionare timp de 24 de ore. Pentru mai multe informaţii vă invităm să accesaţi:  https://www.sibfest.ro/ro/events/chiritza--n-carantin---online-

 


Postat pe 06.22.2022
COMUNICAT DE PRESĂ

Premiera spectacolului O scrisoare pierdută în concert

după I.L. Caragiale

 pe scena Teatrului Naţional din Cluj-Napoca

 

 

Teatrul Naţional din Cluj-Napoca anunţă premiera spectacolului-concert O scrisoare pierdută în concert de Ada Milea, după faimoasa comedie O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale. Premiera va avea loc joi, 23 iunie 2022, în sala mare, de la ora 20:00. Următoarea reprezentație: joi, 30 iunie, ora 20:00.

 

spectacol-concert de Ada Milea 

cântece de Ada Milea și Anca Hanu 

scenografia: Andu Dumitrescu

mişcarea scenică: Andrea Gavriliu     

 

Distribuţia:

Prefectul: Miron Maxim

Zoe: Diana Ioana Licu  

Zaharia Trahanache: Cornel Răileanu           

Cațavencu: Cristian Rigman    

Ghiță: Ruslan Bârlea     

Domnul Dandanache și Doamna Brânzovenescu: Anca Hanu      

Doamna Farfuridi: Adriana Băilescu

Cetățenii turmentați: Radu Dogaru, Mihnea Blidariu   

           

Teatrul Național din Cluj-Napoca a inclus în repertoriu un nou spectacol „Caragiale“, la împlinirea a 170 de ani de la nașterea scriitorului: de data aceasta o inventivă adaptare muzicală după comedia O scrisoare pierdută, semnată de Ada Milea. Echipa artistică se compune din: Anca Hanu, cu care Ada a lucrat în tandem la concepția cântecelor originale și care realizează două roluri în spectacol; Andu Dumitrescu, artist scenograf aflat la o nouă colaborare cu Ada Milea,după spectacolul Furtuna de la Teatrul „Bulandra”; Andrea Gavriliu, coregrafa nelipsită din ultimele spectacole ale Adei la Cluj; Mihnea Blidariu, muzicianul clujean, solist al trupei Luna Amară, și talentații actorii cu performanțe vocale și instrumentale ai Teatrului Național: Diana Ioana Licu, Adriana Băilescu, Miron Maxim, Cornel Răileanu, Cristian Rigman, Ruslan Bârlea și Radu Dogaru.

 

Ada Milea mărturisește că fiecare text al lui Caragiale „«cântă» singur, iar noi doar alegem, din puzderia de melodii posibile, una care ne convine. O alegem în funcție de situația din scenă, în funcție de replici, de personaje și de ceea ce vrem să le comunicăm spectatorilor.“ „Mi-e tare dragă muzica vechilor texte ale lui Caragiale”, spune Ada, „dar nu am vrut să aduc pe scenă o piesă de muzeu. Ador umorul cu «nod în gât» și lacrima din miezul hohotului de râs. Eu sper că nu l-am trădat pe Caragiale, ci că l-am slujit cu iubire și admirație.”

 

Personajele caragialiene, fie că e vorba de Cațavencu, fie de pelticul Agamiță Dandanache, de Zoe cu teribila ei dramă – care se vede trădată profund în „amoarea” ei de infamul Tipătescu –, ori „babacul” Trahanache, care solicită mereu „puțintică răbdare”, sau Pristanda cu numărătoarea lui șchioapă, vor stârni, inevitabil, râsul publicului. Tot ce e posibil ca spectatorii să rămână în minte cu refrene pe care le vor fredona, voioși nevoie mare, la ieșirea din sală.



Read also: