SOȚIA MEA, SHAKESPEARE
de Cornel Udrea
regia: Tudor Lucanu
Data premierei: vineri, 23 noiembrie 2012

„Spectacolul a fost prezentat în cadrul Festivalului Dramaturgiei Clujene, desfăşurat în perioada 27-29 noiembrie 2012 la Teatrul Naţional "Lucian Blaga" din Cluj-Napoca. Piesa aceasta minunată m-a făcut să râd cu lacrimi şi să mă minunez încă o dată de povestea dincolo de poveste când vine vorba de viaţa de actor.“

Mirela-Maria Iepure, Soţia mea, Shakespeare sau când actorul joacă rolul vieţii sale,
în Evenimente în Cluj, 1 decembrie 2012

POARTA
de Hatházi András
regia şi scenografia: Tudor Lucanu
Data premierei: vineri, 26 octombrie 2012

„De o vreme-ncoace, studioul Euphorion al Teatrului Național din Cluj e locul unei nebunii frumoase (...) : aceea de a cultiva dramaturgia românească contemporană așa cum e ea, cu bune, cu rele, în spectacole mici, venite să promoveze, pe lângă niște texte mai puțin cunoscute, niscaiva regizori tineri și, pe lângă asta, să țină întreaga trupă a Naționalului în mișcare.“

Paul Boca, Zarathustra imploziv (Poarta, Teatrul Național Cluj),

în ArtAct Magazin, Nr. 168, 01 Noiembrie 2012

RĂZBOIUL CLOVNILOR
scenariu de Eli Simon
regia: Eli Simon
Data premierei: sâmbătă, 6 octombrie 2012

„Spectacolul surpriză a fost [...] Răz­bo­iul clovnilor, al regizorului american Eli Simon, specialist în arta clovneriei, pro­fe­sor la UC Irvine. Cum i-a convins el pe actorii clujeni să intre în acest joc funambulesc destinat unui anumit tip de talent e, probabil, un secret profe­sio­nal. Rezultatul este însă la vedere şi ne-a cucerit pe toţi cei care am asistat la această reprezentaţie de o vervă in­cre­di­bilă, riguros monitorizată de regizor, care i-a învăţat pe actori şi toate tru­cu­rile clovneriei.“

Doina Papp, Întâlnirile teatrale Est-Vest,

în Bucureştiul cultural, supliment al revistei 22, anul XXIII, nr. 42, p.14, 16-22 octombrie 2012

Războiul clovnilor e un spectacol nonverbal, pe un scenariu și în regia lui Eli Simon, punctele nodale ale acestui scenariu („clovnița" venită din ceruri ca să dea naștere întregului neam al clovnilor și plecarea ei pe altă planetă în final, „istoria armelor" în două părți etc.) fiind indicate prin supratitluri. În mod evident, e bazat integral pe improvizații, e foarte solicitant pentru actori, în ciuda aerului de joc lejer, și e hiperamuzant pentru publicul de toate vîrstele.“

Iulia Popovici, Ne trebuie repertoriu?,

în Observator cultural, nr.387(645), anul XIII, 11-17 octombrie 2012