CEI DOI GENTLEMENI DIN VERONA
de William Shakespeare
scenariul şi regia: Ada Lupu
Data premierei: sâmbătă, 9 martie 2013

„Regizoarea Ada Lupu evită cu inteligenţă capcana montărilor simandicoase, foarte conştientă de prestigiul magiştrilor. Prin Cei doi gentlemeni din Verona, spectacol care se joacă la Teatrul Naţional Cluj-Napoca, ea ne propune un Shakespeare agreabil şi prietenos, la care să poţi râde fără aprobarea vecinilor de scaun.“

Horaţiu Damian, Shakespeares Harlem Shake,
în Agerkult, 3 martie 2013

„Se rîde mult, în hohote, chicotind, cu mîna la gură ori cu toţi dinţii la vedere, temporizat sau năvalnic, la Cei doi gentlemeni din Verona, piesa lui Shakespeare montată de Ada Lupu la Teatrul Naţional din Cluj (cu premiera în 9 martie). Regizoarea timişoreană propune şi de această dată un spectacol de mare public - după foarte bine primitul La răscruce de vînturi, dar acum în alt registru, fireşte - fără a face rabat de la ţinuta artistică a producţiei.“

Claudiu Groza, Shakespeare, cronicar monden,
în revista Tribuna, nr. 254, anul XII, 1-15 aprilie 2013

„Haig Acterian, unul dintre foarte bunii exegeţi români ai lui Shakespeare, observa că piesa nu îşi dezvăluie adevărata valoare la lectură, ci numai şi numai atunci cînd e pusă în scenă. Numai aceasta îi evidenţiază vioiciunea, vivacitatea, ritmul, energiile. Însuşiri în care nu încape îndoială să Ada Lupu crede. S-a gîndit să le marcheze scenic printr-o goană continuă, prin niciodată întrerupta muzică de scenă compusă de Cári Tibor, prin light design (Lucian Moga).“

Mircea Morariu, La dublu,
în Teatrul azi, nr.5-6/2013

TARTUFFE SAU IMPOSTORUL
de Molière
regia: Laurian Oniga
Data premierei: vineri, 1 februarie 2013

˜Regizorul încearcă să demonstreze că Tartuffe sau Impostorul nu este o comedie nevinovată, potenţând fiorul dramatic al textului şi subliniind ideea actualităţii lumii lui Molière. Iată-l, de pildă, pe Monsieur Loyal, mâna dreaptă a lui Tartuffe. În viziunea lui Laurian Oniga, Loyal este un nemilos executor judecătoresc din zilele noastre. Cruzimea exercitată nu prin urlete, ci prin linişte ameninţătoare este mult mai terifiantă, mai înspăimântătoare. De altfel, pe această dimensiune, spectacolul este întru-totul contemporan, aşa cum mărturiseşte regizorul...“

Radu Constantinescu, Un Tartuffe minimalist,
în Ziarul de duminică, supliment al Ziarului Financiar, 7 februarie 2013

„Din peruci, batistuţe şi volănaşe, crinoline şi danteluţe, mătăsuri şi puţină pudră se întrupează partea vizibilă a spectacolului, privirea aţintită în oglinda adevărului spre modelul prefigurat de Molière. După 30 de ani (când a mai făcut un Tartuffe la Bucureşti ca student), Laurian Oniga reuşeşte să aprofundeze textul şi să degaje cu dezinvoltură esenţa piesei. Mesajul regizorului coborât din atemporalitatea prototipului e simplu, direct: Atenţie la tagma impostorilor! Cave canem! s-a transformat în Cave impostorem!“

Adrian Ţion, Tartuffe sau privirea în oglindă,
în LiterNet.ro, 14 febr. 2013

„Acţiunea a fost amorsată, permiţând actorilor să-şi potenţeze partiturile, în această grilă ostentativ-teatrală, jucând povestea imposturii lui Tartuffe, vicleanul „credincios" dispus să „calce strâmb" cu soţia protectorului său, pe care-l şi escrochează, lăsându-l, vorba ceea, calic. Oniga a renunţat la „pedepsirea" lui Tartuffe, acesta rămânând în cele din urmă victorios în matrapazlâcuri - se poate bănui aici şi o trimitere la actualitate, eroul molieresc fiind un soi de arhetip al afaceriştilor veroşi de astăzi.“

Claudiu Groza, Molière de studio,
în Tribuna, nr.251, 16-28 februarie 2013

CÂNTECE DE IARNĂ PENTRU TOATE ANOTIMPURILE
spectacol concert de: Ada Milea
Data premierei: joi, 13 decembrie 2012

„Ceva ce uit de fiecare dată când vine vorba de Ada Milea e că despre ea trebuie să vorbeşti, să scrii în cuvinte mici. Cu toate astea, e imposibil, fiindcă nimic din ceea ce-a făcut ea până acum, cu atât mai puţin acest spectacol, nu ar putea fi caracterizat în asemenea cuvinte. Cântece de iarnă pentru toate anotimpurile e spectacolul care dovedeşte încă o dată că Ada Milea e un artist rar, genul de artist pe care l-ai căuta constant, indiferent unde s-ar ascunde.“

Răzvan Cîmpean, Nu mă grăbi, nu mă grăbi, dă-mi o şansă să te pot plictisi...,
în Revista Echinox, 9 ianuarie 2013