de Vasile Alecsandri / regia: Alexandru Dabija
după nuvelele Roaba și Suflul de Luigi Pirandello / regia: Roberto Bacci
de Alexandra Felseghi / regia: Adina Lazăr
scenariu de Çağlar Yiğitoğulları, inspirat de Bhagavad Gita / regia: Çağlar Yiğitoğulları
După ce au rămas blocați în lift, doi străini sunt antrenați într-un du-te-vino al aparențelor, dinamica acestei relații conjuncturale suferind răsturnări multiple, până la o neașteptată implozie finală. Alex Rădescu (interpretat de Ovidiu Crișan) este un profesor universitar și critic literar în vârstă, care își folosește ascendentul intelectual pentru a flirta cu tânăra impresară Ramona Berciu (Romina Merei), o reprezentantă (stereo)tipică a generațiilor așa-zis digitale. Duelul verbal în care se angajează cei doi revelează o fractură generațională, dar și o instabilitate a conceptelor de realitate și adevăr în contextul expansiunii virtualului.
Pornind de la memoriile bucovinencei Anița Cudla, una dintre numeroasele victime ale ocupației sovietice din Bucovina de Nord în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, regizorul distilează materialul autobiografic într-o formulă dramatică intensă, menită să ne transpună, ca spectatori, în toiul unei istorii care ne responsabilizează. În interpretarea actriței Elena Ivanca, într-un cadru scenografic jalonat de Cristian Rusu, viața acestei figuri simbolice pentru cultura națională devine pretextul unei ofensive artistice împotriva uitării. Astfel, în lumea noastră tot mai vulnerabilă la radicalizare, spectacolul constituie o pledoarie pentru consecvență și fermitate morală în fața ideologiilor discreționare.